Que els conductors de la companyia de serveis d’autobusos nacionals Coopalsa hagin pogut recuperar des d’avui mateix els seus horaris convencionals, amb cinc dies de treball de vuit hores cadascun, i no hagin de veure així ampliat el seu horari fins a les 13.00 hores com ells mateixos afirmaven fa unes setmanes ha sigut una resolució molt celebrat dins del comitè d’efectius i corroborada pel seu portaveu, Marcelo Orieta. “Hem arribat a una bona entesa amb la companyia que continuarem tractant aquests dies fora de la taula d’arbitratges. Estem tots molt satisfets que se’ns hagi escoltat i creiem que això ens permetrà oferir el millor servei possible”, ha concretat el mateix Orieta per a EL PERIÒDIC.
Una decisió que, contràriament, no ha satisfet d’igual forma a la mateixa empresa, que veu que no procedir amb els canvis que s’estaven implementant “genera una situació complexa per a la planificació del servei”, tal com ha assegurat aquest matí el gerent de la firma, Gabriel Dallerés. “La situació no és complexa com diu, més aviat el contrari, podrem tornar a garantir un bon servei com el que fèiem abans“, ha sostingut sobre això el representant del comitè, qui agrega que amb els horaris partits que estaven duent a terme fins ara “moltes vegades complicaven la coordinació en arribar-se ajuntar fins a tres autobusos de la mateixa línia“, ha manifestat Orieta.
Altrament, i pel que fa a les paraules del gerent de Coopalsa en titllar la situació “d’injusta i no equitativa”, Orieta ha contrariat el seu argument exclamant que el servei que s’estava brindant “no era bo”, i que aquesta és una “decisió justa” en poder els conductors retornar a casa seva després de les vuit hores diàries marcades per llei. “No era plausible per a nosaltres realitzar 13 o 14 hores en un sol servei, pel benefici de l’empresa òbviament que sí, però no per a nosaltres”, ha raonat l’encarregat.
Finalment, i veient les dues de les set demandes aprovades pel cos d’arbitratge, Orieta ha estipulat que les reunions que es duran a terme a part amb Coopalsa, i més exactament amb el seu gerent la setmana vinent, podrien anar per bon port per intentar “rectificar altres aspectes pendents” que els faran millorar en el seu dia a dia. Val a dir que l’empresa, que no s’havia pronunciat fins ara per evitar trastocar més l’entorn i no afectar en la resolució arbitral, ha sostingut que “han treballat intensament per defensar els seus interessos i els dels seus usuaris i de conformitat amb la legislació vigent”.