Elena Hernández Molina
Les obres avancen a "bon ritme"

La construcció del túnel de Rocafort avança i la perforació començarà entre l’octubre i el novembre d’aquest 2025

Territori aprova la licitació de la fase 2 i preveu que l’entrada es posi en funcionament durant el primer semestre del 2027

La construcció del túnel de Rocafort experimenta un avanç positiu, segons ha afirmat el ministre de Territori i Urbanisme, Raül Ferré. Segons el titular, el passat dimecres, al Consell de Ministres, es va aprovar la licitació de la fase 2 del projecte, fet que permet que “les empreses ja puguin presentar el projecte definitiu”, afegint que, un cop iniciada aquesta etapa, “el túnel serà una realitat per al país”.

Pel que fa a la fase 1, el ministre ha indicat que aquesta s’apropa a la seva finalització, assenyalant que “pràcticament totes les proteccions estan acabades”. Tanmateix, ha recordat que “només falten dos punts per acabar” i ha precisat que, tot i que el cartell projectava la conclusió de la fase 1 al mes de juliol, finalment aquesta s’acabarà al maig de 2025, avançant així aproximadament dos mesos, segons ha destacat el titular d’Urbanisme.

Per mantenir aquest ritme, Ferré ha posat èmfasi en què “a principis de juny es podrà adjudicar l’obra definitivament”. D’altra banda, ha assenyalat que es preveu iniciar ja els accessos per la boca sud i la boca nord, destacant que “les proteccions estaran completament acabades el mes de juliol”. En conseqüència, s’espera que la perforació del túnel comenci a finals d’octubre o a principis de novembre, amb una durada estimada de set mesos. Un cop finalitzada aquesta etapa, es destinarà prop d’un any a l’execució dels interiors i acabats dels accessos, de manera que el túnel estarà operatiu al primer semestre del 2027.

Ubicació de la futura boca sud del túnel de Rocafort. | El Periòdic/ Marvin

En paral·lel, el ministre ha destacat que el túnel forma part de l’últim tram per completar la desviació de Sant Julià de Lòria, una infraestructura que permetrà desplaçar fora del nucli urbà uns 18.000 vehicles diaris, millorant així la seguretat viària i la mobilitat a la parròquia. A més, ha subratllat que la infraestructura contribuirà a reduir les emissions de CO₂ en un 41% respecte als nivells actuals.

Pel que fa a les característiques tècniques, el túnel tindrà una longitud de 233 metres, als quals s’hi afegiran uns accessos de 100 metres a cada boca. L’eix viari disposarà de tres carrils, dos en sentit sud i un en sentit nord, seguint el model del túnel de la Tàpia. Això permetrà que la CG1 entre l’enllaç amb la carretera de Fontaneda i el d’Aixovall tingui també tres carrils.

Finalment, el ministre ha destacat que el pressupost destinat al projecte ascendeix a 24 milions d’euros, dels quals 2,5 milions corresponen a la fase 1 i 21,5 milions a la fase 2. El finançament es distribuirà a través de diversos crèdits plurianuals.

Un moment de la visita que ha tingut lloc aquest dilluns a les obres del túnel de Rocafort. | El Periòdic/Marvin

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu