Avui al matí, el gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, ha presentat la nova actualització de l’aplicació Mou_T_B, que es passarà a anomenar Mou-Te després d’un procés de rebranding. Amb aquesta versió, s’incorporen millores en els incrementals en la utilització de les eines d’informació que té integrades, així com a la pàgina web de la plataforma. El gerent de FEDA Solucions ha explicat que aquesta aposta per l’actualització i la cura de la innovació de la plataforma ve motivada perquè «estem molt compromesos amb la sostenibilitat. En l’àmbit de la petjada de carboni, una part important és l’energia, però el transport és responsable d’un 60% de la petjada de carboni i de metàl·lics». Per aquest motiu, des de FEDA es vol continuar augmentant la inversió per promoure una mobilitat més sostenible, ja que «és cert que ens falta una part important» a l’hora de reduir l’impacte mediambiental en l’àmbit de la mobilitat.
La qualitat de la informació es veurà reforçada amb el refresc automàtic de les sortides dels busos, la separació dels horaris de pas per les estacions complementat amb un planificador d’itineraris i la inclusió d’un nou canal de comunicació per avisos i notícies que permetrà comunicar qualsevol incidència que es pugui produir i avisar als usuaris sobre les disrupcions del funcionament dels busos. Així mateix, l’aplicació millora la seva intermodalitat amb la inclusió de noves rutes Bike&Ride i Park&Ride. A més, la funcionalitat de l’aplicació permetrà conèixer la posició del bus d’interès per a l’usuari en tres senzills passos: seleccionant la parada d’autobús d’interès per a l’usuari, indicar la línia desitjada i, tot seguit, apareixeran els detalls del viatge del bus, optimitzant el procés d’informació pel viatger. Així mateix, Mora va indicar que s’han marcat una sèrie d’objectius a millorar. Les rutes superposades, la neteja de la base de dades i la connexió d’entre un 10-15% dels busos que encara no estan connectats a la xarxa són els tres eixos que FEDA Solucions vol solucionar de cara al futur.
Finalment, el gerent ha fet públiques les xifres d’ús de l’aplicació, on s’indica que més de 15.000 dispositius són actius a l’aplicació i que la plataforma rep més de 400.000 obertures de sessions en un mes, que es tradueixen en el fet que un usuari utilitza l’aplicació 27 vegades al mes, aproximadament. Amb aquestes xifres, el gerent Mora ha declarat que «esperem que, amb les millores implementades, encara hi hagi més sessions i que convenci a la gent a utilitzar-nos per consultar la disponibilitat de transport públic i que estigui més còmode».