El Periòdic d'Andorra

L’Oficina de l’Habitatge atén un total de 440 consultes el 2020

La majoria han estat per part d’arrendataris i sobre documentació

L’Oficina de l’Habitatge, que va començar a funcionar el 25 de febrer d’enguany, ha tancat l’any 2020 amb un total de 440 consultes ateses en diferents modalitats: presencialment, per telèfon o correu electrònic. El servei, que està ubicat a l’edifici de Casa Motxilla on hi havia les dependències del Servei de Política Lingüística, a la Placeta Sant Esteve d’Andorra la Vella, prén per objectiu oferir informació, orientació i resoldre els dubtes de la ciutadania sobre aspectes relacionats amb l’habitatge.

Desglossant les dades, del total de les més de 400 consultes; 264 han sigut telefòniques, 66 presencials i 110 per correu electrònic. En aquest sentit, es destaca el pes de les consultes a través del telèfon tenint en compte que, a causa de la situació d’emergència sanitària pel coronavirus SARS-CoV-2, l’oficina va tancar l’atenció presencial entre el 16 de març i el 29 de maig. Tanmateix, el telèfon i el correu electrònic van seguir operatius.

Pel que fa a les consultes més freqüents, es destaca que el 31,80% de les demandes que han fet les usuaris estan relaciones amb sol·licituds d’informació sobre els requisits i documentació a presentar dels diferents ajuts de l’Administració. És el cas de l’ajut a l’habitatge, el Pla Renova, ajuts ocasionals o el nou Programa d’impuls per a l’emancipació dels joves. A més, segons mostren les xifres proporcionades per l’Executiu, un 10,89% de les consultes són relatives a informació sobre la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar l’habitatge per a ús propi o familiar d’acord amb la llei de mesures urgents. Seguit d’un 7,50% d’aquelles consultes que tenen relació amb el preavís del llogater a l’arrendador per rescindir el contracte d’arrendament. També hi ha consultes lligades a la reducció del lloguer en cas de formalització d’una Suspensió Temporal del Contracte de Treball o Reducció de la Jornada Laboral (6,59%), als consums i els seus repartiments (6,50%) i a desperfectes i reparacions (3,18%).
Alhora s’han registrat consultes variades, que representen un conjunt del 33,54% sobre el total, d’entre les quals destaca la informació sobre els requisits i documentació a presentar per sol·licitar l´exempció de l´impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries; o el retorn de les fiances. Quant a la tipologia dels sol·licitants; hi ha 323 per part d’arrendataris, 57 de propietaris i 60 d’altres.

Així doncs, l’oficina centralitza i unifica l’atenció en aquesta matèria a través d’un professional especialitzat del Ministeri d’Afers Socials, Habitatge i Joventut, que compta amb una àmplia formació en habitatge per atendre presencialment les consultes.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta

Trobeu que els debats sobre l’Acord d’Associació són massa tècnics i allunyats de la realitat de la gent ?

  • No
Publicitat
Publicitat
Publicitat