Andorra Airlines Flights no consta en el registre de llicències de companyies espanyoles de transport aeri amb llicència d’explotació en la categoria A. Aquesta categoria permet «l’explotació de serveis aeris de passatgers, de carga i/o de correu, a canvi de remuneració i/o pagament de lloguer».
En total en són 21 les companyies registrades a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria que depèn del Ministeri de Foment espanyol. Entre elles, es troben de conegudes com ara Iberia, Canarias Airlines, Air Nostrum, Vueling Airlines, Air Europa, Pan Air, Swiftair o Iberia Express, entre d’altres.
Pel que fa les companyies espanyoles de transport aeri amb llicència d’explotació de categoria B, aquestes fan referència «exclusivament amb avions de pes màxim a l’hora d’enlairar-se inferior a deu tones, i/o menys de 20 seients». Aquest apartat és dedicat a naus com ara helicòpters, i on tampoc no hi és Andorra Helicopters SL, i sí d’altres com l’urgellenca Helitrans Pyrinees SL amb seu a Adrall, la gironina Air Taxi&Charter Interational, o d’altres de la resta de la geografia espanyola. En aquesta categoria B de companyies de transport aeri consten fins a 25 registres a data del passat dimecres 27 de gener del 2015. Totes dues llistes de companyies espanyoles que tenen llicència són públiques i es poden trobar en el web www.seguridadaerea.gob.es. En aquell web, s’ha de buscar l’apartat ‘Companyies o empreses’, i aquí una vegada desplegada una altra finestra la informació surt clickant a ‘Companyies de transport aeri espanyoles’. En aquest punt, surten les dues opcions explicades de les companyies de tipus A o B.
Les dificultats per obtenir llicència / Una llicència d’explotació de transport aeri no s’aconsegueix de qualsevol manera, i ni molt menys en dies. La burocràcia és molta i la feina administrativa obliga a treballar-la amb antelació. El que sí es pot fer, en tot cas, és comprar una de les existents, però en aquest cas es tractaria d’operacions de una grandíssima quantitat de diners amb milions d’euros pel mig.
A més, es calcula que per fer funcionar una companyia com Andorra Airlines la previsió seria tenir un mínim de dos aparells. Segons les fonts consultades al respecte, si bé l’empresa de Jorge Soriano tindria pensat operar amb avions ATR-42 (té una capacitat per a un nombre d’uns 40 passatgers), cadascu d’aquests aparells pot arribar a tenir un cost d’uns 15 milions d’euros.