Search
Close this search box.
Meritxell Prat

La reputació en línia pot penalitzar fins a un 25%

Els hotels tindran un any per adaptar-se als nous criteris de classificació

El Govern va aprovar ahir el reglament regulador de la classificació dels establiments d’allotjament turístic de la modalitat hotelera (hotels, aparthotels, hostals o residències i pensions) que estipula els criteris de la qualitat dels serveis i dels equipaments que s’ofereixen determinant la classificació. Una de les novetats destacades és que a l’hora d’atorgar la categoria per estrelles als hotels i als aparthotels es té en compte la reputació en línia i segons recull el reglament, l’aplicació d’aquest concepte pot suposar una rebaixa de fins al 25% de la nota que assoleix l’establiment amb el compliment dels criteris obligatoris i optatius. 

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va qualificar aquesta metodologia d’«innovadora» perquè no és habitual que s’utilitzi i va destacar que és una manera «d’apropar-nos a la manera de contractar i consumir que tenen els clients».

Requeriments 

Els establiments tindran un seguit de requisits que hauran de complir de manera obligatòria i d’altres d’optatius que seran els que faran pujar o baixar la puntuació. En total es valoraran fins a 300 criteris. Entre les àrees d’avaluació hi hales instal·lacions, l’equipament de les habitacions o apartaments, el servei, serveis complementaris, la capacitat o eines d’assegurament d’atenció al client. De fet, Camp va indicar que les instal·lacions de les habitacions i els serveis seran el que tindrà més pes.

El reglament entrarà en vigor el 3 de setembre i a partir de llavors hi haurà un termini d’un any per adaptar-se als nous criteris de classificació. Durant aquest temps el ministeri de Turisme farà un «acompanyament» per fer les millores necessàries perquè puguin mantenir la categoria. De fet, la revisió de la classificació començarà per aquells establiments que tinguin pitjor reputació en línia. Amb tot, Camp considera «prematur» parlar de quants hotels poden perdre alguna estrella.

Novetats 

El cap d’àrea de Turisme, Sergi Nadal, va detallar que entre les novetats més significatives pel que fa als criteris que es tindran en compte en el cas dels hotels és que s’avaluarà la netedat i l’estat de conservació de les instal·lacions; la superfície mínima en metres quadrats de les habitacions (cap habitació podrà tenir menys d’onze metres quadrats); o que en el cas dels establiments de cinc estrelles el 5% de les habitacions han de ser suites. També es tindran en compte el bon estat dels matalassos, que hi hagi wifi obligatori en àrees comunes a partir de dues estrelles, i a les habitacions a partir de tres, i s’introdueix l’opció per al client d’indicar que no vol un canvi de tovalloles o de llençols com a mesura mediambiental. A més, caldrà que els establiments comptin amb una pàgina web o un sistema de gestió de queixes i reclamacions.

D’altra banda s’ha previst la creació de segells per valorar els elements diferenciadors com poden ser els establiments preparats per al cicloturisme, les estades esportives, el senderisme, la pesca, la salut i el benestar, i les reunions i esdeveniments. 


Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu