Els dubtes sobre la prestació per la Suspensió Temporal del Contracte de Treball (STCT), la tramitació de baixes laborals –corrents i de Covid-19, així com aïllaments per contacte– i les consultes sobre la via preferent i les intervencions mèdiques a l’estranger són els serveis més demandats actualment a la CASS. Unes peticions que cada dia provoquen llargues cues, tant a l’interior de l’edifici de la parapública com a l’exterior.
Fonts consultades ho van justificar amb el compliment d’un aforament limitat a la sala principal, en el qual només s’hi permet l’atenció simultània a nou persones i l’espera de 10 persones assegudes. «Només tenim operativa la planta baixa i si respectem les distàncies de seguretat, la resta ha de fer cua al carrer», van admetre les mateixes fonts.
Per evitar esperes innecessàries, hi ha personal habitual de recepció que pregunta un per un als assegureats el motiu de la seva vista i els mostra com realitzar-ho per internet o els recomana demanar cita prèvia. En aquest sentit, des de la CASS es va reconèixer un increment de la demanda que «funciona tan bé que en aquests moments es concerten cites a tres o quatre dies vista». L’augment que la pandèmia ha suposat per aquest servei, però, no es va facilitar, si bé es va avançar que amb la voluntat de millorar-lo, «i veient que la crisi sanitària anirà per llarg», la parapública preveu al mes de setembre incrementar-lo amb més personal i aplicant-lo a totes les gestions.
La parapública ha convocat per a la setmana que ve una roda de premsa per presentar els projectes d’enguany que anirà de la mà del president del Consell d’Administració, Albert Font, i de la directora general, Joaquima Sol.