El Periòdic d'Andorra
Coordinació bilateral en educació

El Principat i Espanya acorden iniciar la revisió del conveni educatiu vigent durant la Comissió Mixta anual

La reunió celebrada a Madrid aborda homologacions, accés a estudis, infraestructures escolars i cooperació institucional entre els dos sistemes educatius

La Comissió Mixta Hispanoandorrana en matèria educativa s’ha reunit aquest dimarts a Madrid en el marc de la trobada anual entre els dos Estats. La delegació andorrana ha estat encapçalada pel secretari d’Estat d’Educació i Universitats, Josep Anton Bardina, mentre que la part espanyola ha estat presidida pel secretari d’Estat d’Educació, Abelardo de la Rosa.

Un dels principals acords de la sessió ha estat la creació d’un equip negociador amb l’objectiu d’actualitzar el conveni educatiu vigent entre Andorra i Espanya, signat el desembre del 2004. Aquesta decisió dona compliment a l’acord assolit a la Comissió Mixta celebrada a Andorra el gener passat i al compromís adquirit en la reunió mantinguda al juliol entre el ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró, i la ministra espanyola d’Educació, Pilar Alegría.

Durant la reunió també s’ha tractat el desenvolupament i l’actualització dels acords que faciliten l’accés dels estudiants dels dos països tant a les universitats com als estudis postobligatoris i superiors no universitaris. A més, s’ha fet seguiment del procés d’homologació de les titulacions de formació professional acordades l’any 2024 i s’ha plantejat iniciar els treballs per a l’homologació de les titulacions oficials dels ensenyaments musicals.

Altres qüestions abordades han estat la continuïtat del funcionament del sistema educatiu espanyol a Andorra, amb especial atenció a les infraestructures escolars, els equipaments pedagògics i informàtics, així com el seguiment del pla integral per al bon ús de la tecnologia en l’àmbit educatiu. En aquest context, els dos secretaris d’Estat han acordat impulsar trobades d’intercanvi de bones pràctiques en aquesta matèria.

La reunió s’ha desenvolupat en un ambient de cooperació i confiança mútua. Ambdues delegacions han posat en relleu la bona sintonia existent i han reiterat la voluntat de continuar reforçant la col·laboració bilateral en educació, amb l’objectiu compartit de garantir la qualitat i l’estabilitat del sistema educatiu en benefici de l’alumnat.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu