Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

El nombre d’usuaris de les línies de bus s’incrementa un 11%

Més de 300.000 usuaris fan servir el transport públic, 20.000 més que al mes de setembre

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va anunciar ahir un increment de prop de l’11% en l’ús del transport públic al país en comparació amb la renovació del servei a l’inici de la tardor. Al setembre d’enguany, quan es va posar en marxa la nova concessió, hi havia 274.637 usuaris mensuals i aquest passat novembre la dada s’enfilava fins als 306.629, prop de 20.000 usuaris més que l’any passat. D’aquesta manera, la valoració que va fer la comissió de seguiment després d’introduir els canvis de freqüència, recorregut i línies d’autobús al setembre va ser positiva.
D’aquesta manera, Gallardo va explicar que «cada cop hi ha més usuaris que utilitzen el transport públic com un mitjà que ofereix un bon servei i que, de moment, compleix amb les expectatives que ens havíem previst». El ministre també va mostrar la necessitat d’ajustar el servei, ja que «hi ha una oferta molt gran i no arribem a les ràtios que havien marcat, hem d’ajustar d’acord amb les dades que tenim, ja sabem quines són les puntes de màxima demanda de servei i quins moments els autobusos no s’utilitzen tant, treballarem per reforçar-ho»
En aquesta línia, el ministre d’Economia i Empresa va assegurar que «les hores de més afluència són a primera hora del matí, última hora del vespre i punta del migdia, però en canvi la resta d’hores del dia i el cap de setmana baixa. No es justifica el servei quan no hi ha demanda, no podem tenir passejant autobusos amb pocs usuaris perquè tenim els objectius de sostenibilitat i pacificació que preveu el nou model de transport públic».
A més, Gallardo va apuntar que «s’ha detectat que el cap de setmana baixa bastant el volum d’usuaris, vol dir que el transport s’utilitza per a la gent que viu al país i el cap de setmana no treballa i baixa, no té sentit aplicar la mateixa freqüència quan no és necessari. No volem tenir busos buits».

Reducció del malestar/ Respecte a la línia circular, des de la Taula del Transport Nacional van afirmar que «hem tingut un retorn molt positiu. Hem passat de tenir moltes queixes per la qualitat del servei a través del servei de transport o les xarxes socials a una situació on les queixes són residuals i puntuals, com les que hem rebut per problemàtiques  internes concretes en moments complicats d’entrada al país o temes mecànics com vehicles avariats».
D’altra banda, Gallardo també va comunicar la voluntat del Govern de rebaixar els preus dels abonaments del transport públic, encara que primer va prioritzar la consolidació d’un servei de qualitat. Així, el ministre va detallar que «volem passar a una política de preus més global que sigui millor per la butxaca dels ciutadans. Tot i això tal com havia anunciat de cara al 2020, tractarem que alguns dels abonaments que han incrementat el seu preu, puguin tenir una rebaixa, esperem que les accions es vegin reflectides al mateix pressupost 2020, no oblidem que la partida de transport és ampliable». Per últim, Gallardo va recordar que l’objectiu de cara al futur és «modificar l’abonament del Pas de La Casa, algun altre que en funció de zona i quilometratge està descompensat i  s’ha d’arreglar i fer accions dirigides a fomentar l’ús del transport públic entre els joves».
 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu