Search
Close this search box.
Lídia López

El Govern negocia amb dues aerolínies per portar vols a la Seu

Gallardo confirma les relacions per tenir programació a l’hivern

El Govern manté contacte amb dues aerolínies, una de francesa i una d’espanyola, per operar vols a l’Aeroport d’Andorra-La Seu a partir de la pròxima temporada d’hivern. Així ho va confirmar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, assegurant que «tot i que les notícies relacionades amb l’aeroport han anat amb una temporalitat que no ens agrada, cada vegada estem més a prop de tenir un servei operatiu». 

Si bé Gallardo no va voler traslladar els noms de les companyies, va assegurar que ambdues «coneixen la història i característiques de l’aeroport i li veuen possibilitats». De fet, segons el ministre, en el cas de la companyia francesa va ser aquesta mateixa la què, de forma proactiva, va interessar-se en la infraestructura un cop es va aprovar el sistema d’aterratge per GPS, en un moment que l’Administració creia que «no era moment per fer-ho» a causa de la situació de dificultat entre les aerolínies per la crisi per la Covid-19.

Però la voluntat de l’Executiu va més enllà de la temporada d’hivern, i espera consolidar un calendari de vols al llarg de l’any que garanteixi l’arribada d’un turisme diferent i també noves oportunitats d’inversió estrangera. Respecte a això, la ministra de Turisme, Verònica Canals, també present a la roda de premsa, va valorar que, en cas de prosperar les relacions, «serà una gran fita i molt positiva per tenir un altre target».

De fet, l’anunci arriba després que el divendres passat, el president de Grandvalira, Joan Viladomat, assegurés que estava gestionant contactes amb diverses companyies per tal de portar a la Seu els primers vols estables i així expandir la clientela dels camps de neu nacionals. «És una bona notícia que els empresaris interessats també estiguin treballant en la proposta estratègica», va considerar Gallardo al respecte.

Campanya de consum intern

La ministra Canals va anunciar que les properes jornades, es consolidarà la segona part de la campanya d’estiu d’Andorra Turisme adreçada a captar visitants dels països veïns amb dos eixos d’acció principals. D’una banda, crear contingut que atregui els turistes, i de l’altra, generar més pernoctacions nocturnes al Principat. Però mentre no es culmina aquesta captació de turisme estranger, l’Executiu enceta avui una campanya per promoure el consum local d’Andorra. A través de quatre àrees principals, el Govern pretén posar les bases per la reactivació econòmica del país, que es culminarà amb un pla de reactivació econòmica els mesos vinents.

L’anunci fa partidària a la ciutadania de la cooperació a l’hora de garantir el teixit productiu del Principat, amb l’objectiu de proclamar els productes com una cosa més que l’objecte material o acte de consum per si mateix, i ho eleven a una acció de col·laboració i ajuda. «S’ha volgut visibilitzar les històries humanes que hi ha darrere» per tal de «valorar les implicacions de cada decisió de compra», va apuntar Gallardo. I és que, el comerç i serveis d’Andorra no només competeixen amb els mercats dels països veïns, sinó que tal com va apuntar el ministre d’Economia, l’e-commerce fa que la disputa sigui global.

D’aquesta manera, al final de tots els reclams, hi consta l’eslògan: Comptem amb tu. Consumeix a Andorra. La campanya té un cost de 61.000 euros i s’allargarà un mes, fins al 23 de juliol. 
 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu