- Els comerços adherits a les nou associacions de comerciants començaran a oferir descomptes dels seus productes sota l’eslògan A Andorra les rebaixes a partir del 15 de juny
- Andorra Turisme invertirà 200.000 € en promocionar la campanya
- Betim Budzaku, gerent d’Andorra Turisme, Francesc Camp, ministre de Turisme i Medi Ambient, i Sergi Nadal, dierctor de Turisme, aquest dimarts a la tarda en la reunió amb els comerciants per explicar la campanya de rebaixes juny 2012. Foto: ANA / A.R.
La campanya de promoció començarà el dia 8 de juny i s’allargarà quinze dies. Amb l’eslògan A Andorra les rebaixes a partir del 15 de juny Andorra Turisme inverteix 200.000 euros per promocionar-les a través de material gràfic a la premsa escrita i digital i mitjançant falques de ràdio a mitjans de comunicació de les ciutats importants més properes: Barcelona, Lleida, Tarragona, Girona, València, Tolosa i Perpinyà. 120.000 euros es destinen a les ciutats catalanes i València i 80.000 a les franceses.
Francesc Camp ha explicat que les dates de la campanya de rebaixes s’han consensuat amb el sector i que s’ha arribat a un document de compromís amb les associacions de comerciants perquè es respectin.
Així, el ministre ha declarat que els comerços adherits a cada associació iniciaran la campanya el 15 de juny, ‘amb el compromís que abans d’aquests dies no comencin rebaixes massives, ni posin rètols ni cartells als punt de venda que informin de rebaixes’. Si ho fan, però, no hi haurà cap tipus de sanció perquè no hi ha una regulació en aquesta matèria.
Camp ha afegit però que ‘això no vol dir que cada comerç faci les seves promocions privades abans del dia 15, ja que és un tema de promoció directa amb els seus clients’.
El document de compromís tampoc regula el percentatge de descompte que s’aplicarà en les rebaixes segons el producte, sinó que ‘cada comerç és lliure de fer la rebaixa que vulgui’.
Sobre la data escollida, Francesc Camp ha explicat que ha estat el dia que ‘feia més consens entre tots’. De fet, el dia 9 de juny es considerava massa aviat i el 22 massa tard. A més, el Pas de la Casa comença la Braderie aquest mateix dia 15. Aquest fet suposa un motiu de diferenciació respecte la resta de rebaixes a les ciutats properes.
Camp no ha volgut assenyalar cap expectativa ni previsió sobre el resultat de la campanya, i ha afegit que un cop finalitzada s’haurà d’avaluar si la inversió ha estat la necessària o si ha tingut retorn.