- El compromís amb les fases 3 i 4 és fer el pagament a final d’obra
- El cost total és de 38 milions d’euros
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA
- El ministre Gerard Bàrcia visita la fase 4 de les obres del vial de Sant Julià. Foto: TONY LARA
Durant la visita a les obres que s’ha fet aquest dimarts, Barcia ha indicat que el tram 4 —entre la boca nord del túnel de la Tàpia i la rotonda d’Aixovall— es preveu tenir enllestit el març de l’any que ve, i que el tram 3 —entre la plaça Laurèdia i el túnel— s’hauria d’acabar l’agost de l’any vinent. Tot i això, la signatura d’uns convenis amb uns particulars que han de permetre la construcció de les proteccions de la boca nord del túnel provocarà un retard en l’obra, que no serà superior a tres mesos. Pel que fa a les fases 1 i 2, Barcia ha destacat que no es tornaran a plantejar fins que no canviï la conjuntura econòmica o una empresa demostri el seu interès en ser la concessionària de tota la desviació.
Els girs a l’esquerra quedaran eliminats a final de l’any vinent
D’altra banda, el Govern té previst eliminar els girs a l’esquerra de tot el tram comprès entre la frontera hispanoandorrana i l’entrada de Sant Julià de Lòria abans que acabi l’any que ve. Per aquest motiu, s’inclourà en el Pressupost de l’any vinent una partida per a la construcció d’una rotonda a l’alçada de l’entrada del centre comercial River que, juntament amb les rotondes de la Borda Sabater i la d’abans de la carretera de Fontaneda, permetrà que es puguin eliminar els girs a l’esquerra dels centres comercials que hi ha en aquest tram.