Amb la voluntat de “provocar un canvi de percepció” de la ciutadania envers la recollida selectiva, el Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia ha obert una convocatòria pública per adjudicar una nova campanya de comunicació que posi en valor la importància del reciclatge. Les empreses interessades poden presentar les seves propostes fins al 5 de setembre.
Segons han informat des de l’Executiu, al llarg dels darrers anys s’han dut a terme múltiples iniciatives de conscienciació ambiental, tant des del Govern com des dels comuns, centrades principalment en la separació correcta dels residus. Tot i així, admeten que “encara resta una component important de creences populars que s’ha de desmitificar amb relació a aquest tema”.
En aquest sentit, l’objectiu de la futura campanya serà incidir en aquesta part de la població que manté reticències o idees errònies respecte al reciclatge. El ministre de Medi Ambient, Guillem Casal, va recordar en el balanç sobre la gestió de residus de 2024 que “ja es porten dos anys situant-nos en el 50% dels residus reciclats”, però va remarcar la necessitat d’anar més enllà.
Casal ha destacat que “la feina feta en la darrera dècada ha permès una popularització de la recollida selectiva”, tot reconeixent que “reciclem més i recollim cada cop una mica millor”. Malgrat això, ha advertit que la tendència presenta un cert “aplanament”, motiu pel qual va defensar la importància d’”introduir noves maneres de reciclar i noves maneres que permetin sensibilitzar la ciutadania al voltant d’aquesta situació”.