- El FNJA ha presentat les esmenes a l’esborrany de la llei de polítiques de joventut
- Afirma que recentment s’han introduït modificacions que no s’han pogut debatre
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA
Altres consideracions generals que fa l’FNJA a l’esborrany és que volen que hi hagi “processos de participació” en el desplegament reglamentari posterior, ja que creuen que hi ha “un gran nombre d’aspectes” que no estan definits en el text; i critica que l’esborrany no especifiqui “de quina manera s’interrelacionen” els diferents òrgans de la Taula de Joventut.
El primer dels articles esmenats és el que fa referència a les competències del Ministeri competent en Joventut. L’article 8, apartat J, diu que exerceix “la interlocució institucional” amb el FNJA. L’esmena proposa que es canvii el mot “institucional” pel de “governamental” i que s’especifiqui que la interlocució d’aquest Ministeri és només en matèria de joventut, ja que hi ha altres ministeris -com el de Finances o el de Salut, Benestar i Treball- i altres institucions que els tenen com a interlocutors.
La segona de les esmenes és a l’article 11. En el seu primer punt parla de la Taula Permanent, que és l’òrgan de representació política, i n’explica la seva configuració i en la qual no hi figura cap representant del FNJA. L’esmena introdueix aquesta figura a més, òbviament, dels representants del Ministeri competent en Joventut i els consellers comunals en aquesta matèria.