El Comú de Canillo ha anunciat que des d’aquest dilluns s’incorpora un segon vehicle al servei de Bus a la Demanda Uclic, una mesura que es mantindrà fins a l’1 de març per donar resposta a l’augment d’afluència habitual de la temporada d’hivern, marcat principalment per l’activitat turística i l’esquí.
El cònsol major, Jordi Alcobé, ha destacat que amb aquesta ampliació, “Canillo reafirma la seva aposta per una mobilitat més sostenible i eficient, reduint l’ús del vehicle privat i facilitant els desplaçaments interns de manera ràpida i còmoda”.
El comú subratlla que el servei Uclic és un element clau en l’estratègia local per fomentar una mobilitat més respectuosa amb l’entorn, especialment en un període de gran afluència de visitants.
Segons el comú, el reforç té com a objectiu millorar la fluïdesa del servei, reduir els temps d’espera i evitar retards, garantint així una resposta més eficient a les necessitats de mobilitat de residents, treballadors i visitants. La decisió es basa en els bons resultats assolits l’hivern passat, quan ja es va implementar un segon bus durant els mesos de més demanda.
Un servei que creix: 29.722 passatgers el 2024
Durant el 2024, el servei Uclic va transportar 29.722 passatgers. El gener va ser el mes amb més demanda (4.308 usuaris), seguit del desembre (3.270) i el març (2.929). Els mesos de menor afluència van ser l’octubre, el maig, el juny i el setembre, en què no es van superar els 2.000 viatgers.
En total, els vehicles del servei van completar 25.900 desplaçaments i van recórrer 101.400 quilòmetres, amb un estalvi estimat de 39.500 km respecte a un sistema de transport regular. Aquest estalvi va suposar una reducció de 8.700 kg de CO₂, una dada que reforça el compromís ambiental del projecte.
El servei Uclic concentra la major part de la seva activitat entre Canillo i el Tarter, tot i que també registra un volum notable d’usuaris a Ransol, una zona on la demanda s’ha anat incrementant. Quant al perfil dels viatgers, el servei és utilitzat majoritàriament per residents fixos, que representen el 60% del total, seguits dels residents temporers amb un 30% i, en menor mesura, pels turistes, que suposen el 10%.
Pel que fa als motius de desplaçament, gairebé set de cada deu trajectes (69,2%) es fan per raons laborals, mentre que un 15,4% respon a tràmits personals. També hi ha un ús rellevant per part d’estudiants, que representen l’11,5% del total, i un 3,8% dels trajectes estan vinculats a activitats turístiques.
El Comú de Canillo confia que la incorporació del segon bus permetrà absorbir l’elevada demanda prevista per a les pròximes setmanes i mantindrà un servei àgil i eficient tant per als residents com per als visitants.



