Amb l’objectiu de millorar la convivència i la qualitat del servei al transport públic, Autocars Nadal ha posat en marxa la campanya de sensibilització ‘Bones conductes al bus’, adreçada a tots els usuaris de les línies regulars. La iniciativa pretén promoure actituds respectuoses i hàbits de comportament que contribueixin a una millor experiència de viatge col·lectiu.
Com a eix central de la campanya, s’ha instal·lat una creativitat visual a la part posterior dels autobusos, en què es recullen, de manera clara i entenedora, diversos missatges vinculats a bones pràctiques a bord. Entre ells, es destaquen indicacions com: ‘No et colis: respecta l’ordre d’arribada a la parada’, ‘Treu-te la motxilla: ajuda a crear més espai’, ‘Cedeix els seients reservats: especialment per a qui més ho necessita’, ‘Posa’t auriculars: el teu soroll pot molestar’ o ‘No mengis ni beguis al bus: millor espera’t a baixar’. Els missatges es presenten acompanyats d’il·lustracions didàctiques amb un to proper, pensades per facilitar la comprensió i captar l’atenció, especialment del públic més jove.
La iniciativa neix arran de les enquestes de satisfacció que la companyia va realitzar el novembre del 2024, amb l’objectiu de recollir l’opinió dels usuaris habituals i detectar àrees de millora. D’entre els resultats, es va identificar la necessitat d’incidir en el comportament a bord com un dels elements clau per a millorar el servei.