Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra
Control més precís

80.000 euros per a la detecció d’habitatges turístics il·lícits

Una eina tecnològica permetrà rastrejar plataformes digitals per identificar habitatges que operen sense registre oficial

El Govern ha anunciat una inversió de 80.000 euros en una eina tecnològica destinada a la detecció, identificació i control dels habitatges d’ús turístic il·legals anunciats a les diferents plataformes digitals. L’empresa adjudicatària del projecte és Talk & Code, la qual prestarà el servei entre el gener del 2025 i el desembre del 2028.

Segons ha explicat el ministre portaveu, Guillem Casal, aquesta iniciativa té com a objectiu “reforçar la tasca del servei d’inspecció d’allotjaments turístics”, el qual actualment ja supervisa els habitatges d’ús turístic anunciats a internet. El ministre ha destacat que la nova eina contractada és “sofisticada, ja que permet rastrejar totes les plataformes digitals per localitzar i identificar habitatges que realitzen activitat turística sense estar degudament registrats”.

Seguiment de la reputació en línia dels allotjaments turístics

En paral·lel, el Consell de Ministres ha aprovat també l’adjudicació d’una eina que permetrà monitoritzar la reputació en línia dels allotjaments turístics d’Andorra. Aquest servei ha estat adjudicat a l’empresa Shiji Information Technology Spain per un import de 41.382 euros, amb un contracte que cobreix el període entre el gener del 2025 i el desembre del 2028.

Aquest projecte dona continuïtat a un contracte anterior amb una altra empresa, vigent des del 2018 i que expira aquest mes de desembre. Segons ha recordat Casal, la Llei general de l’allotjament turístic estableix que la reputació en línia és un factor clau per mantenir la classificació dels allotjaments. “És imprescindible disposar d’una eina específica que permeti mesurar i analitzar la valoració dels establiments per part dels clients“, ha puntualitzat el ministre.

A més, aquesta eina oferirà la possibilitat de conèixer el grau de satisfacció dels clients tant d’un establiment concret com d’un grup o del conjunt d’allotjaments turístics del país. També permetrà identificar les valoracions per àrees i serveis específics de cada allotjament, ajudant a millorar-ne la qualitat i l’experiència dels visitants.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu