Agrupament Encampadà ha expressat la seva preocupació pels incidents violents registrats durant la Festa del Poble i ha reclamat una revisió dels dispositius de seguretat per evitar que situacions similars es tornin a repetir. La formació considera que els fets ocorreguts durant el cap de setmana «malmeten la imatge de la nostra parròquia i del nostre país» i ha volgut traslladar el seu suport a totes les persones que van resultar agredides.
A través d’un comunicat, el grup ha condemnat «de manera rotunda uns actes de violència del tot intolerables» i ha desitjat una recuperació ràpida a les víctimes. En aquest sentit, consideren necessari reforçar les mesures preventives vinculades als esdeveniments multitudinaris, tot demanant al Comú d’Encamp que revisi els protocols actuals i que impulsi una major presència dels cossos de seguretat durant les festes populars.
Tanmateix, el grup amplia aquesta petició a les institucions nacionals i insta el Govern, la Policia i els grups parlamentaris a impulsar les modificacions que considerin necessàries per prevenir aquest tipus de conductes. Segons assenyalen, cal dotar-se de més eines per actuar davant aquests episodis, perseguir-los «amb fermesa» i reforçar el respecte envers els cossos de seguretat. A més, reiteren el seu compromís amb unes celebracions «obertes, segures i respectuoses» i defensen que les festes de la parròquia han de continuar sent «motiu d’orgull» per al conjunt de la ciutadania encampadana.