Les famílies usuàries del bus escolar número 1067, amb destinació al col·legi Mare Janer, han denunciat públicament els “greus i reiterats” retards del servei des de l’inici de curs. Segons asseguren, en 14 dels 15 dies lectius transcorreguts els alumnes han arribat tard a classe, sovint amb les sessions ja començades.
Els pares i mares afectats qualifiquen la situació d’“intolerable i inadmissible” i recorden que aquesta ja ha estat comunicada en diverses ocasions tant al Servei de Transport Escolar com al ministeri corresponent, sense que fins ara s’hagi aportat una solució efectiva. De fet, asseveren que els ajustaments anunciats per millorar el servei s’han demostrat ineficaços i que, en els darrers dies, els retards han continuat produint-se. El mateix centre educatiu ha confirmat les incidències, segons indiquen.
En aquest sentit, les famílies alerten que aquests retards tenen un impacte directe en els infants, els quals veuen afectat el seu aprenentatge i la seva adaptació acadèmica. “Es tracta d’un incompliment flagrant de les obligacions d’un servei públic essencial, que hauria de garantir puntualitat, seguretat i fiabilitat”, denuncien. Per aquests motius, exigeixen “mesures immediates i definitives” que garanteixin la regularitat del servei, advertint que la manca de resposta per part de les institucions competents les obliga a plantejar-se emprendre totes les accions necessàries per defensar els drets dels seus fills.
Finalment, els afectats afegeixen que aquest cas posa en relleu una problemàtica més àmplia sobre la qualitat dels serveis públics al país, que, segons assenyalen, pateixen “precarització i manca d’eficiència” i generen creixent preocupació entre les famílies usuàries del transport escolar.