- S’han incrementat un 1% tant els espanyols com els francesos mentre que s’esperava que els espanyols es mantinguessin i els francesos augmentessin un 2,5%
- El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, durant la presentació dels resultats de la campanya de promoció turística del novembre, aquest dijous al matí al Centre de Congressos d’Andorra la Vella. Foto: ANA / N. M.
Pel que fa a la procedència dels visitants, s’esperava que s’incrementessin més els francesos, amb un augment del 2,5%, i que els espanyols es mantinguessin, però finalment s’han incrementat un 1% totes dues procedències. Tot i que amb els visitants francesos no s’hagi assolit l’objectiu, Camp n’ha fet una valoració positiva perquè ha recordat que “l’increment de visitants francesos és constant”, i per això ha considerat que cal continuar apostant per aquests turistes que tenen molt de potencial.
Del total de visitants, 503.825 has estat excursionistes, que s’han incrementat en un 1,4%, sobretot per l’augment dels excursionistes espanyols. Els altres 185.604 visitants han estat turistes, és a dir, que han pernoctat al país, i han experimentat un increment del 0,3% marcat pel descens dels turistes espanyols en un 0,5% però compensat per un increment del 5,6% dels francesos.
Altres dades positives que s’han pogut constatar gràcies a les enquestes realitzades pel CRES als visitants són l’èxit del principal atractiu d’aquesta campanya, que va ser el sorteig de caps de setmana VIP al Principat. El contingut de la campanya va rebre una puntuació de 8 sobre 10, i el 49% dels visitants van valorar com a principal atractiu el sorteig.
A més, els establiments van repartir entre els seus clients unes 578.400 butlletes, i d’aquestes, el 60,6%, és a dir, 350.337 van ser registrades al web. Camp ha valorat positivament aquest percentatge i ha recordat que això ha permès aconseguir les adreces de correu electrònic de molts visitants per poder-los enviar futures ofertes.
De fet, Andorra Turisme ja disposa d’uns 300.000 correus electrònics i tot i que es volen mantenir les campanyes de promoció massives, Camp també ha avançat que es vol començar a treballar en campanyes segmentades. S’estudiarà durant les properes setmanes quin tipus de públic es vol aconseguir, què es vol oferir, i es dissenyaran campanyes adreçades a uns visitants en concret com podrien ser, per exemple, els d’alt poder adquisitiu.
Valoració del sector
Des del sector hoteler, el portaveu de la Unió Hotelera, Òscar Julian, ha fet una valoració positiva dels resultats de la campanya, i n’ha destacat el fet que les jornades gastronòmiques Andorra a Taula van superar el nombre de menús venuts en les anteriors edicions, amb un total de 6.342 menús entre els 30 establiments participants.
Per la seva banda, el vicepresident de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra, Antoni Miralles, ha celebrat els resultats i ha destacat que “aquesta campanya serveix per preparar la temporada d’hivern que també en recull els resultats”, i que “de moment està sent bo”. Tot i així, ha reclamat una major implicació dels comerciants en aquestes campanyes per “aconseguir que l’impacte que tenen al país sigui encara més”.