Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

Sant Julià tindrà un carril reversible per reduir les cues a Francesc Cairat

La part del vial, que permetrà anar en direcció a la frontera del riu Runer, s’obrirà al trànsit a finals de març

La Taula Nacional de Mobilitat posarà en marxa la prova pilot de carril reversible a l’Avinguda Francesc Cairat de Sant Julià de Lòria per Setmana Santa. Així ho va explicar ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, després de reunir-se amb les noves corporacions comunals que conformen la organització. El ministre considera que un dels punts més importants que es van tractar a la trobada és la proposta de  remodelació de l’Avinguda Francesc Cairat. 

A finals del mes de març, les obres a partir de les quals es treballa per fer efectiva la desviació del tram de Sant Julià de Lòria quedaran enllestides i, per tant, la zona quedarà completament «habilitada al trànsit». Per altra banda, va comentar que en coordinació amb el Comú de Sant Julià, durant les dates de Setmana Santa, es durà a terme una prova pilot per desdoblar la mateixa Avinguda, des del pont d’Isidre Valls fins a la plaça Laurèdia. Per fer-ho, s’implementaran dos carrils en sentit nord durant les hores de màxima afluència de trànsit per tal d’alleugerir-lo i evitar, així, les cues que es formen a la via en qüestió. 

Una vegada els conductors hagin superat el tram esmentat, els agents de circulació del comú desviaran els conductors o bé pel túnel de la Tàpia o bé pel centre de Sant Julià.  L’anunci arriba després que fa un mes, el cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral, es reunís amb el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, per, entre d’altres coses, demanar-li informació sobre el projecte definitiu de l’avinguda Francesc Cairat. El representant comunal va sol·licitar informació per conèixer la redistribució del carrer. 

Majoral va afirmar, aleshores, que es va tractar d’una reunió de treball amb el Govern que serviria per informar els veïns sobre el futur de l’avinguda, que considera que patirà canvis importants a nivell de circulació quan el vial entri en funcionament. També va parlar amb el ministre d’Ordenament Territorial sobre els neguits que presentaven alguns veïns per algunes qüestions com: on es podrien estacionar vehicles i de quina manera s’accediria als garatges de la zona. 

La reunió que es va dur a terme ahir es tracta de la primera Taula Nacional de Mobilitat que té lloc des de la configuració de les noves corporacions després de les eleccions del 15-D. Durant aquesta reunió es van posar les bases de funcionament de l’organització a banda de tractar temes com l’impuls d’una prova pilot que es vol dur a terme a La Massana, la gestió dels dispositius de nevades o el codi de circulació de patinets elèctrics. 
L’equip sol reunir-se dues o tres vegades l’any, tot i que es fa un seguiment constant dels temes que s’hi tracten. H
 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu