El Departament de Protecció Civil continua endavant amb la campanya ‘El foc no és un joc’, la qual té com a objectiu conscienciar a la població sobre els perills del foc per l’entorn natural. En aquesta ocasió, han volgut posar en valor una de les valls més representatives del país, com és la Vall d’Incles a Canillo. Segons han publicat en una piulada a la plataforma X [abans Twitter], per crear la campanya s’han utilitzat eines de IA amb la intenció de crear l’efecte del foc, sota el lema “aquesta imatge és artificial. No la fem real”.
Des de Protecció Civil han indicat a EL PERIÒDIC que la campanya se centra en l’ús de la IA “per dotar-la d’un caire realista amb visuals que impactin l’espectador”, en considerar que es tracta d’un “bon mètode” per difondre el missatge a través d’una adaptació a les noves tecnologies i als nous hàbits de la societat. Per aquest mateix motiu s’ha volgut llençar el lema esmentat com a encapçalament de la campanya, de cara a assolir una conscienciació per part de la ciutadania sobre les conseqüències del foc.
A més, i qüestionats el perquè de l’elecció de la Vall d’Incles com a escenari de la campanya, el departament ha afirmat que “hem volgut centrar l’atenció en llocs emblemàtics del país per fer partícips totes les parròquies d’Andorra”, així com “per apropar-nos encara més a les persones, seleccionant indrets reconeguts i amb molta afluència”.
D’aquesta manera, la voluntat de la campanya és prevenir, reduir i combatre el risc d’incendis forestals a tot el territori. “Volem conscienciar sobre la importància de ser prudents a l’estiu i evitar qualsevol acte que pugui causar un incendi”, han ponderat, motiu pel qual, a més de difondre aquest tipus d’imatges, es vol insistir en els consells de prevenció que s’aniran compartint al llarg de l’estiu. Cal destacar que el període de la campanya estival s’ha fixat en el calendari des del cap de setmana abans de Sant Joan fins al cap de setmana després de Meritxell; és a dir, del 17 de juny al 10 de setembre.
Pel que fa a la rebuda per part de la ciutadania a la campanya esmentada, s’ha apuntalat que, en termes generals, està tenint molt bona rebuda, especialment “pel seu caràcter realista i impactant”. Des de Protecció Civil han indicat també que es troben col·laborant estretament amb els comuns del país i altres actors, com els cinemes i RTVA, per fer difusió del missatge i ser presents a escala nacional.