El Periòdic d'Andorra

L’objectiu és començar les obres del telefèric del Carroi el 2015

  • Les institucions no volen posar-hi diners i pensen en una concessió administrativa per a un privat

EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El cap de Govern i els cònsols de la capital i de la Massana celebren la signatura del conveni, ahir Foto:TONY LARA

Imatge per a la història la que es va produir ahir quan els cònsols d’Andorra la Vella, Rosa Ferrer, i de la Massana, David Baró, i el cap de Govern, Toni Martí, van signar un conveni entre les tres institucions de suport als estudis previs a la construcció d’un telefèric que enllaci Andorra la Vella amb el Pic de Carroi, i en una segona fase, el Pic de Carroi amb el camp de neu de Pal. És un acord de «voluntat política», segons els tres compareixents, i que «obre un nou camí de treball, anàlisi, estudis i participació ciutadana per fer realitat el giny mecànic, o almenys tenir-ho tot a punt per deixar-ho tot enllestit a finals de mandat» i començar a construir en el següent.

La primera de les actuacions que s’han de fer passa per la sessió de comú d’aquest dilluns a Andorra la Vella convocant un concurs nacional per adjudicar l’assessorament tecnicoeconòmic de la redacció del plec de bases per a la licitació de la concessió administrativa per a la construcció i explotació de giny.

La següent passa, i si l’informe d’enginyeria tècnica és favorable, serà el de convocar la licitació de la concessió administrativa; i a finals del 2015, coincidint amb el final de mandat, un cop adjudicat el concurs, tenir-ho tot a punt per començar les obres.

Tot plegat, tal com va destacar Ferrer, el projecte s’ha de finançar a través de les empreses privades i no ha de costar diners a les administracions públiques. La cònsol major d’Andorra la Vella va assegurar que «continua havent-hi inversors privats i empreses interessades en el projecte». De totes elles, és conegut públicament l’interès i el projecte presentat per Doppelmayr.

Ferrer també va recordar que del projecte de telefèric al Pic de Carroi ella ja en sentia parlar en la seva infantesa i que quan va arribar al comú va trobar diferents projectes d’empreses privades que s’hi interessaven, però que no hi havia cap informe propi del consistori sobre al seva viabilitat. «Aquests anys hem treballat per veure’n la seva viabilitat, així com l’impacte mediambiental i el sobrevol», va declarar.

El conveni entre les tres institucions posa de manifest el suport del Govern a declarar d’interès nacional el projecte. El cap de Govern, Toni Martí, va posar èmfasi en aquest fet i que «en aquests moments no podem deixar de costat els nostres pilars tradicionals, i aquest projecte en complementa un com és el turisme».

El Comú de la Massana s’ha assegurat que en el conveni hi sortís especificat que en contraprestació de la cessió d’ús del terreny comunal, haurà de percebre «una part del cànon que s’imposi al concessionari, o un cànon independent, segons la modalitat i l’import o bé altra fórmula que precisarà el plec de bases de la concessió».

Fins a Pal / Igualment, l’estructura d’arribada al Pic de Carroi ha de preveure ja els elements per a una futura ampliació fins a Pal. Baró també va assegurar que hi hauria un procés de participació ciutadana molt ampli que no ha acabat d’especificar, però que més enllà dels processos legals d’informació pública, o de les reunions de poble informatives, no ha descartat realitzar una consulta popular.

Pel que fa a l’impacte mediambiental, el conveni especifica que el projecte ha de tenir un mínim d’impacte ambiental tant respecte al solà d’Andorra la Vella, atenent a la previsió del Comú d’Andorra la Vella de crear el Parc d’Enclar, com respecte a la Vall dels Cortals de Sispony a la Massana, informa l’ANA.

Martí va destacar la visió de país del projecte i va afirmar que «si això és bo per a Andorra la Vella i per a la Massana, és bo per al país».

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu