L’Apapma considera que, abans de dur a terme el projecte de l’heliport a la Caubella, s’ha de realitzar un estudi mediambiental, segons va explicar la seva presidenta, Patrícia Bragança. «Sempre s’ha de fer un informe sobre les conseqüències mediambientals que pot patir la zona i, ara com ara, nosaltres no tenim constància que s’hagi fet cap», va afirmar. No obstant això, va matisar que encara esperen a conèixer la decisió definitiva sobre la ubicació de la infraestructura.
En qualsevol cas, Bragança apunta diversos factors a tenir en compte en aquest projecte. Entre ells, va destacar la fauna en perill com el Gall de Bosc, «que tenim constància que habita en aquesta zona». D’altra banda, va recalcar la importància de saber quin nivell de desforestació es produiria, un aspecte «que encara no coneixem». A més, va opinar que «l’heliport no pot estar sobredimensionat» i ha de tenir-se en compte el tamany del país.
A l’heliport cal sumar uns altres projectes aeris com l’aeroport de la Seu o la proposta sobre l’aeroport de Grau Roig. Sobre aquest tema, la presidenta d’Apapma va explicar que el Govern està apostant per un canvi en la mobilitat, ja que «fa temps que en l’àmbit polític es busca una alternativa al transport convencional, de carretera». Així i tot, va explicar algunes de les discrepàncies de l’associació respecte a aquestes mesures. «Entenem que per fer un canvi en els hàbits de mobilitat, s’ha d’apostar pel sistema del ferrocarril, que és més ecològic per al país», va afirmar la presidenta. Quant a les necessitats que pot tenir el Principat per a construir una infraestructura com l’heliport, Bragança va admetre que «la nostra ubicació geogràfica fa que sigui necessari», però va insistir que aquest ha de fer-se amb el màxim respecte per la natura.
D’altra banda, la presidenta de l’Apapma va valorar les polítiques mediambientals que està duent a terme el Govern. Primer, va donar el seu punt de vista sobre l’aplicació de la taxa d’hidrocarburs, una proposta que veu amb bons ulls. «S’estan adoptant mesures per a evitar la contaminació i s’ha creat per primera vegada una taxa destinada perquè s’adoptin polítiques contra el canvi climàtic i que es faci més ús del transport públic», va afirmar Bragança, qui va afegir que «Estem contents que es faci una atenció com aquesta a l’ecologia».
A més, la màxima responsable de l’Apapma va destacar com un aspecte positiu les propostes futures que es planteja aplicar Andorra: «El Govern ens va fer arribar l’agenda 2030 amb totes les propostes per al canvi climàtic. Aquestes s’emmarquen dins de les que s’estan duent a terme en altres països i sembla que van enfocades a pal·liar els problemes». No obstant això, va deixar clar que faran un seguiment exhaustiu sobre totes les accions que es duguin a terme. «Mirarem molt detalladament com s’executen aquests objectius i veurem dia a dia com es volen plasmar les propostes», va manifestar.