La Línia Verda, el telèfon 177 que es va posar en marxa el mes de setembre de l’any passat, ha rebut fins al mes de juny un total de 70 trucades. Fruit d’aquests contactes, segons detallen des del Ministeri de Salut, s’han realitzat tres activacions dels serveis d’emergències i d’aquests dos rescats efectius. Pel que fa al perfil de les persones que han trucat a aquest servei, cal destacar que el 55% de les trucades han estat per part de dones i el 45% per homes. La majoria de les persones es trobaven en la franja d’edat entre els 36 i 65 anys, seguida de la de 18 a 35 anys.
Salut va posar en marxa a principis del setembre de l’any passat la línia d’atenció telefònica per a la prevenció de les conductes suïcides. Les persones que es troben en aquesta situació poden trucar al telèfon gratuït 177, mitjançant el qual se’ls ofereix atenció de manera immediata. Aquesta línia anomenada ‘Verda’ permet també activar els serveis que siguin necessaris en funció de la situació de la persona. El telèfon està actiu les 24 hores del dia durant els set dies de la setmana.
Una altra eina de suport que es va posar en marxa l’any passat va ser el xat emocional ‘Tot bé?‘. Des de l’inici del servei (el mes de novembre) i fins al juny s’han obert 132 xats i s’han registrat 3.330 missatges. Majoritàriament, han fet ús del servei dones (75%), enfront dels homes (25%) i la majoria d’usuaris han estat menors d’edat.
Des del ministeri valoren que estan “satisfets amb el funcionament d’aquests dos serveis, ja que permeten donar una resposta a les persones que es troben en un moment de malestar emocional 24 hores al dia, els set dies de la setmana (el xat emocional) i de donar una assistència immediata en casos de risc de suïcidi, també els 365 dies de l’any i les 24 hores de servei (línia verda)”. De fet, subratllen el fet que, en aquest darrer cas, ha permès “evitar dos suïcidis imminents i salvar la vida de dues persones”.