L’empresa d’inclusió sociolaboral de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell (Fpnsm) s’ha hagut d’adaptar, com tantes altres del país, a la crisi provocada per la pandèmia del coronavirus. «Estem tenint moltes dificultats per recuperar al 100% l’activitat aturada durant el confinament», va expressar el director de serveis sociolaborals de la Fpnsm, Òscar Fernández. I és que a i&i Serveis s’estan trobant, per exemple, que alguns treballadors que ja estaven inserits en empreses veuen com se’ls rescindeix el contracte i han de ser recol·locats en altres llocs. El problema és que els està «costant molt obrir portes» i aconseguir que les companyies contractin els usuaris d’i&i, persones amb discapacitat intel·lectual i/o malalties mentals i, a més, també s’estan rebent menys encàrrecs per als serveis que l’empresa ofereix, com és el cas de la confecció de productes promocionals o de regals, una línia de treball que s’ha vist molt afectada per la suspensió de cites com Sant Jordi o la Fira d’Andorra la Vella.
Però lluny d’aturar-se, han optat per posar sobre la taula un seguit de propostes. Així, pel que fa al servei d’articles promocionals i de regal, s’han decidit a llençar una botiga en línia que tindrà el seu enllaç principal a la pàgina web de la Fpnsm i on es podrà trobar «tot el catàleg de productes» que els treballadors d’i&i Serveis poden elaborar. A més, Fernández va explicar que cada mes es promocionarà un producte nou que sigui «atemporal» perquè serveixi com a regal «tot l’any». També es plantegen fer publicitat a través dels mitjans de comunicació o de les xarxes socials per fer arribar a la gent els articles que es fan perquè va considerar que «són ben apreciats, però no són prou coneguts».
El director de serveis sociolaborals de la Fundació va exposar que dels cinc serveis que ofereixen des de l’empresa –missatgeria i reciclatge, càtering, elaboració de productes, suport a les empreses en tasques administratives, neteja o cuina, i destrucció confidencial de documentació–, aquest darrer és el que a hores d’ara té més demanda i els està funcionant més bé. «Les empreses estan veient que per desfer-se de certa documentació confidencial som una bona opció i és una de les línies que està creixent», va comentar, i va afegir que això els «anima».
Per difondre la resta de serveis que presten, la voluntat és fer arribar una carta a les empreses i les administracions recordant tot el que fan. Així, Fernández va incidir en el fet que hi ha coses que a les companyies «ni se’ls acut» que poden oferir. També es plantegen recuperar un espot publicitari que abans del confinament tenien previst impulsar, i fins i tot, posar en marxa una aplicació en el marc de la feina d’informatització que estan fent.
Fernández també va mostrar-se esperançat que dos serveis que abans de la crisi funcionaven força bé es puguin anar recuperant: el de càtering, amb el qual va recordar que havien arribat a oferir serveis per a 300 persones; i el de missatgeria, que era una de les línies que més persones va ocupar. És per això que va fer una crida a les empreses a què provin el que poden oferir i també que els demanin coses. En aquest sentit, va posar en relleu que el lema de l’empresa és: «Explica’ns la teva idea i nosaltres la farem realitat». Així, fins i tot es plantegen que al llarg d’aquest any puguin sortir altres línies de serveis en les quals puguin ser competitius.
Actualment hi ha unes 40 persones que estan inserides en empreses, i entre 40 i 50 més que treballen en les diferents línies de serveis d’i&i. Fernández va incidir en què el moment actual «és molt complicat» i per això va apel·lar a la sensibilitat de les empreses tant per fer contractacions de persones com per subcontractar els seus serveis, va informar l’ANA.