- La idea és que l’usuari pugui interactuar amb el comerciant a través del Street View
- El Govern ha aprovat 873 negocis amb una inversió inicial de 70 milions d’euros
LAIA F. MAROT
CANILLO
- La segons Trobada Anual de Clústers de la Iniciativa Actua, ahir. Foto: ÀLEX LARA
La Iniciativa Actua va celebrar ahir la 2a Trobada Anual de Clústers, en la qual el secretari d’Estat per a la Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, va anunciar que el proper dia 7 de juliol es reuniran amb Google per treballar sobre un projecte innovador. Actualment, segons Missé, el 90% dels comerços del Principat ja es poden visitar a través del Google Business Photo, «un projecte que ha aconseguit que gairebé tots els comerços tinguin presència digital». Missé va dir que «això fa que hàgim d’anar evolucionant cap a diferents fronts», el primer dels quals és «donar més funcionalitat als comerços» i per això «estem treballant com podem aconseguir que l’experiència de l’usuari amb el comerç no només sigui de navegació, sinó que pugui interactuar amb el comerciant».
Tot i que el secretari de Diversificació Econòmica va demanar un «temps prudencial perquè estem analitzant algunes solucions» que presentaran en breu, sí que va dir que l’objectiu, per exemple, «és visitar online una habitació d’hotel i poder reservar-la al moment».
Un altre dels «fronts» on evolucionar amb la tecnologia interactiva de Google és la «d’ajudar-nos a mostrar i promocionar elements de la nostra oferta», en aquest sentit, «aquí hem vist clarament que el següent pas era mostrar l’oferta cultural» i ser la prova pilot de la plataforma per mostrar monuments. Missé va anunciar que la Casa museu Areny Plandolit ja es pot visitar virtualment.
IMPACTE DEL STREET VIEW / Actua va presentar ahir la campanya publicitària que ha posat en marxar per promocionar el Google Street View (i el Google Business Photo) a Andorra. Es tracta de vídeos distribuïts a través de les xarxes socials, amb l’objectiu de «vincular la imatge d’Andorra a Google».
Missé va explicar que aquesta plataforma del gegant d’Internet ja ha tingut impacte als comerços i establiments del Principat, tant pel que fa a «quantitativament com qualitativament». Segons el secretari de Diversificació Econòmica «hi ha comerços que ens han dit que des de que tenen Street View han millorat i tenen fins a un increment del 60% de visites a la seva pàgina web», i les visites, «acaben tenint una repercussió econòmica segur, perquè és una forma de promocionar-se».
Pel que fa a les «dades qualitatives», Missé va explicar que «negocis com restaurants o hotels s’han trobat en què hi ha clients que reserven un taula específica perquè l’han vist abans» a través de Google.
BALANÇ / Des de l’aprovació de la Llei d’inversió estrangera, el Govern ha rebut 965 sol·licituds, 862 han estat aprovades per una inversió inicial – estimació de la inversió– de 70 milions d’euros. Segons Missé, «el seguiment que anem fent dels negocis, ens ratifica que es van desenvolupant segons es presenta al pla d’empresa inicial». Missé va reconèixer que es tracta de petits negocis, ja que, segons ell «les empreses primer comencen amb pocs treballadors i un cop estabilitzat el negoci van incrementant la plantilla», i «recordem que les empreses tenen poc accés al crèdit i a l’hora d’incorporar treballadors ho fan de manera molt sostinguda». En aquets sentit el cap de Govern, Toni Martí, va dir que tenen una reunió amb els bancs la setmana que ve i que en l’obertura econòmica «hi hem de creure tots, el sistema bancari també».
Per a més informació consulti l’edició en paper.