El jurat de l’Andorra Sports Startups Challenge ha guardonat un projecte d’airbag cervical integrat en un casc, ideat per Evix, com el guanyador de la segona edició d’aquest concurs d’start-ups impulsat per Andorra Business, Andorra Recerca + Innovació i el Global Sports Innovation Center powered by Microsoft (GSIC).
Enguany s’ha comptat amb més de 50 inscripcions de 19 països diferents, i s’han presentat propostes d’alt nivell amb l’objectiu d’identificar les solucions tecnològiques més prometedores que poden ajudar a millorar l’experiència de l’usuari i la fidelització per desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística a Andorra. El jurat estava format per experts en les àrees de tecnologia, esport, negoci, innovació, inversió, emprenedoria i finançament.
Evix és una start-up espanyola que ha desenvolupat un sistema de coixí d’aire cervical patentat integrat al casc dels ciclistes amb el propòsit de protegir el seu coll en cas d’accident. Es tracta d’un producte únic perquè no hi ha cap casc al mercat amb protecció cervical.
Els altres dos finalistes han estat Citylegends, una agència que ha presentat una plataforma social per ajudar a governs, entitats i organitzacions a generar més participació en els esports i les activitats urbanes; i Fanprime, una plataforma de fidelització per a entitats i esdeveniments esportius, incrementant la participació dels fans i obrint la possibilitat de fer compres de productes relacionats.