Search
Close this search box.
PUBLICITAT
El Periòdic d'Andorra

En marxa un nou sistema de digitalització per agilitzar els tràmits

  • Permet arxivar la documentació per no haver de tornar a presentar-la

EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Ciutadans fent cua a Tràmits. Foto: ÀLEX LARA

El Govern ha posat en marxa un nou sistema de recepció i digitalització de la documentació destinat a estalviar tràmits als ciutadans. L’Executiu va explicar ahir que es tracta d’un nou pas cap a l’e-administració, que es posa en marxa amb motiu de la campanya d’ajuts a l’habitatge. En aquest sentit, va assenyalar que el principi bàsic és que qualsevol document o informació que sigui reclamat per l’administració es pugui arxivar electrònicament i tingui valor mentre estigui vigent. La implantació del nou sistema de digitalització, incloent-hi l’adquisició dels escàners i les llicències de software, té un cost global de 23.953 euros.

El secretari general del Govern, Jordi Casadevall, que coordina el procés d’implantació de l’administració digital va exemplificar els avantatges de la iniciativa: «Si un ciutadà ha de presentar el contracte de lloguer del pis per accedir a un ajut a l’habitatge, en successives convocatòries i mentre el contracte estigui en vigor, no li caldrà tornar a presentar-lo». Aquest principi s’incorporarà a molts altres tràmits administratius per convertir-los en més àgils.

La digitalització és possible gràcies a la compra de nou escàners d’alta velocitat, que permeten una velocitat de fins a 100 fulls per minut. L’adjudicació s’ha fet per la via d’urgència per la necessitat que puguin entrar en funcionament ja a partir d’aquesta campanya d’ajuts a l’habitatge.

Vista l’evolució del nou projecte d’e-tràmits, el Govern ha donat llum verda a l’adquisició d’aquests nou escàners més, de manera que dos reforçaran els edificis administratius de Prat de la Creu i Prat del Rull, mentre que els altres set es distribuiran en les diferents parròquies.

Casadevall va remarcar que aquesta primera digitalització és «una prova pilot» per permetre a l’administrat tenir accés digital a la documentació en el marc d’un procés «molt més global» i que tindrà en la futura signatura electrònica un dels seus pilars. Alhora el treball conjunt haurà de servir perquè els comuns puguin adoptar els avenços en els seus propis tràmits.

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
PUBLICITAT
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
PUBLICITAT
Enquesta
PUBLICITAT

PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu