El Periòdic d'Andorra

El Govern culpa el comú de Vila per la mitjana a la CG1

L’Executiu diu que l’ens va demanar canviar la redistribució de carrils

El Govern afirma que la zona enjardinada que es va instal·lar a la CG1, a Sant Julià de Lòria, i que va ser retirada ràpidament el passat 13 de desembre, comptava inicialment amb l’aval del Comú de Sant Julià de Lòria, aleshores encara comandat per Josep Miquel Vila. En una resposta escrita a la demanda de Terceravia, el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, afirma que la corporació comunal es va adreçar al Govern l’abril del 2019, després de rebre un exemplar del projecte amb les licitacions d’obres, sol·licitant la modificació de distribució de carrils inicialment prevista a la CG1, en el tram comprès entre el nou enllaç de la carretera general amb la carretera secundària de Fontaneda i la rotonda d’Aubinyà. 

Amb aquesta decisió, s’habilitaven dos carrils descendents en sentit sud, i un d’ascendent, en direcció a Sant Julià de Lòria, i amb un carril bici, separats per la mitjana enjardinada. Va ser quan aleshores l’empresa COPSA va procedir a executar els treballs corresponents i a mitjan desembre la mitjana es trobava en curs d’execució. En la resposta, publicada al Butlletí del Consell General, Torres afirma que després de rebre diferents queixes i en veure que es produïen retencions per l’arribada de molts vehicles sobretot els caps de setmana, es va decidir valorar la possibilitat i l’interès de «reconsiderar l’esquema viari descrit» per tal de passar a disposar de dos carrils en ambdues direccions. Mobilitat no s’hi va oposar i per tant va donar el vistiplau per dur a terme els canvis, amb la condició que es mantingués la limitació de velocitat als 50 quilòmetres per hora. Fins que no es va començar a instal·lar la jardinera, a la via hi havia pilons provisionals per separar els dos carrils per on es podia circular en sentit baixada i els vehicles  que anaven en sentit pujada.

Segons Torres, la nova distribució de la calçada amb dos carrils en sentit nord i dos més en sentit sud permet una gestió dels carrils «més oberta» i «amb menys restriccions». La pregunta al Consell General va ser presentada pel parlamentari Oliver Alís. Les obres per desinstal·lar la mitjana les va realitzar el COEX d’urgència per tenir-ho enllestit per Nadal.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu