El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha encapçalat aquesta setmana una missió institucional i comercial a Ciutat de Mèxic amb l’objectiu de reforçar la presència d’Andorra com a destinació de turisme prèmium en el mercat llatinoamericà. Aquesta visita s’inscriu dins del Pla d’accions internacionals d’Andorra Turisme, que té com a finalitat consolidar sinergies duradores amb els principals agents del sector.
“Els públics brasiler i mexicà representen una prioritat estratègica per al turisme andorrà a l’hora d’obrir-se a nous mercats”, ha assenyalat Torres. Segons les darreres dades disponibles, Andorra ha rebut enguany més de 8.800 turistes procedents del Brasil, un increment del 12% respecte al 2024. Pel que fa al mercat mexicà, l’augment és de gairebé el 19% amb més de 1.500 visitants durant els primers quatre mesos del 2025.
El ministre ha destacat que “Andorra està evolucionant cap a una proposta cada cop més prèmium, centrada en la qualitat, l’autenticitat i la personalització”, i ha remarcat que el viatger llatinoamericà “descobreix Andorra com una destinació europea d’alt nivell, on gaudir d’experiències úniques tant esportives com de benestar, cultura, gastronomia i compres exclusives”.
Aprofitant la seva visita a Mèxic, Torres ha estat rebut per l’ambaixador d’Espanya al país, Juan Duarte, i ha mantingut una reunió de treball amb el conseller turístic de Turespaña a Ciutat de Mèxic, Fernando Villalba. També ha estat acompanyat per l’ambaixador d’Andorra, Joan Forner.
La missió institucional també ha inclòs una parada prèvia a Sao Paulo (Brasil), on s’han celebrat reunions amb actors clau del sector turístic com Braztoa, TTW-Ski Brasil, Teresa Perez, Sete Mares i Blue Papaya.