El Periòdic d'Andorra

Dècimes de segon que seguen vides i en trasbalsen d’altres

  • Un home s’enfronta a 20 mesos de presó condicional per la seva implicació en un accident mortal, en col·lisionar lleument el Jeep que conduïa amb un Mini

GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La rotonda on va passar l’accident Foto: TONY LARA

Un home de mitjana edat va respondre ahir davant el Tribunal de Corts acusat d’un delicte d’imprudència greu en veure’s implicat en un accident de trànsit mortal. El cert és –tal com van assenyalar els agents de Policia d’Atestats– que unes dècimes de segon van ser suficients per segar la vida del noi de 37 anys que conduïa un Mini, i per trasbalsar per sempre més, la vida de l’acusat que conduïa un Jeep amb un remolc, i que aquell dia havia matinat per anar a pescar.

Eren poc més de les cinc de la matinada quan els dos conductors van passar un darrere l’altre per la rotonda d’Engolasters, la càmera de mobilitat va permetre determinar als investigadors que el Jeep va creuar la rotonda a 45 quilòmetres per hora, i el Mini que anava al darrera a 90 quilòmetres per hora.

Els dos cotxes es van trobar pocs segons més amunt a l’alçada de la rotonda dels túnels dels Dos Valires, el Jeep anava pel carril esquerra i el Mini pel carril de la dreta, i és aquí on la Policia va esbrinar que el pescador era responsable d’haver envaït una mica i per dècimes de segon el carril dret mentre el Mini emprenia aquesta via, de tal manera que els dos cotxes van fregar-se, i malauradament pel Mini, el frec es va intensificar de tal manera, que el propi para-xocs va rebentar-li una de les rodes del davant.

El Mini va sortir volant i donant tombarelles sobre ell mateix, fins estavellar-se contra un dels fanals que il·luminen el tram. El conductor del Jeep va explicar com havia intentat salvar el noi, i com havia descobert que la vida l’havia abandonat «perquè de sobte ja no sagnava, i vaig pensar ja està».

Circumstàncies agreujants

Si el resultat de l’accident no hagués estat tan dramàtic de ben segur que es parlaria de circumstàncies agreujants però no per al conductor del Jeep sinó per al conductor del Mini, que va donar positiu a les proves d’alcoholèmia i de psicòtrops. El jove tenia més de dos graus d’alcohol per litre de sang quan va tenir l’accident i els agents d’Atestats van subratllar ahir aquest fet així com la falta de son o d’atenció que són en molts casos suficients per no poder reaccionar a temps. Una altra circumstància agreujant és que corria massa, si hagués anat a 60 quilòmetres per hora que és la velocitat a la qual està limitat el tram de carretera on es va produir l’accident, de ben segur que hagués pogut esquivar la falsa maniobra del Jeep que tenia al davant, però malauradament no va poder ser així.

El judici d’ahir és un dels tants exemples de la dificultat d’evitar els accidents, la manca d’atenció del conductor del Jeep, durant uns segons, l’excés de velocitat del conductor del Mini agreujat per la pèrdua de capacitat de reacció, van ser els ingredients d’un còctel sagnant i mortífer.

Recuperació lenta

El conductor del Jeep va explicar ahir que encara està medicant-se amb ansiolítics i que ha estat en tractament psiquiàtric durant llargs mesos. També va estar un any i mig sense treballar per la malaltia que va seguir l’accident però també perquè se li va retirar el permís de conduir. Actualment, pot conduir de dos quarts de vuit del matí a dos quarts de vuit de la tarda, cosa que li ha permès recuperar la feina. La fiscalia li demana 20 mesos de presó condicional i la retirada del permís de conduir durant quatre anys.

La defensa va estimar que l’arrest domiciliari seria suficient, sense retirada del permís perquè el seu client fa ja sis mesos que condueix sense problemes. El que no va quedar tan clar és el paper de les assegurances en tot plegat, perquè tant l’acusat com la seva assegurança han fet els possibles per cobrir la responsabilitat civil de l’acusat en l’accident i indemnitzar la família del conductor mort. Però per alguna raó que no es va acabar d’explicar semblaria ser que això no ha estat del tot possible. Potser és perquè les asseguradores no tenen tan clar que la culpa sigui del conductor del Jeep, cotxe que finalment anava al davant i era l’obstacle que havia de vèncer el que anava al darrera. 

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu