Encara que alguns sectors de l’activitat econòmica s’hagin pogut reprendre aquesta setmana, la manera de fer d’aquests és diferent de la d’abans del coronavirus. Les botigues han hagut d’adaptar-se, prioritzant, a més de l’atenció al públic, els protocols de seguretat per evitar els contagis. Les mascaretes, els gels desinfectants i l’aïllament formen part del mobiliari de les botigues.
A un ritme tímid, els negocis estan instal·lant mampares transparents per seguretat del mateix personal, però també dels clients que es puguin atendre. Tasques que, en part, duen a terme les cristalleries del país, donat que el vidre té una durada més llarga i és més fàcil de netejar. Cristalleries Unió n’ha col·locat a quatre locals vinculats amb l’àmbit sanitari, com per exemple farmàcies o consultes mèdiques. Moltes d’elles no retiraran els vidres un cop acabi el confinament, ja que els oferirà un plus de protecció a l’hora d’atendre futurs malalts.
Una altra empresa del país consultada per aquest mitjà, dedicada a la publicitat d’objectes i de venda de material de seguretat en el treball, ha optat per incorporar mascaretes o mampares al catàleg. Pantalles de metacrilat no han venut moltes, de moment només els han sol·licitat menys de cinc pressupostos, però màscares de protecció facial sí, sobretot a particulars. La propera setmana començaran a distribuir mascaretes quirúrgiques i FFP2, guants i gel hidroalcohòlic. Segons expliquen, han rebut dues comandes de 10.000 mascaretes per part d’una asseguradora i d’un comú.