Search
Close this search box.
PUBLICITAT
El Periòdic d'Andorra

Casa Beal comença la verema per fer el Cim de Cel

  • La collita d’aquest any es preveu «excepcional» i retroba el vi del 2007

EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Els treballadors de Casa Beal cullen, ahir, el raïm. Foto: ANA / M. C.

Situades a uns 1.100 metres d’alçada, les vinyes de Casa Beal van començar ahir la verema de la collita del 2012. Una collita «excepcional» en la que retroben el vi elaborat el 2007, segons va explicar el responsable del celler, Joan Visa. Durant aquest cap de setmana esperen collir uns 3.000 quilos de raïm de forma manual, tant per les característiques del terreny com per garantir la màxima qualitat del producte, va assenyalar l’enòleg Ferran Gironès. Així mateix, la collita del 2011 ja està embotellada i preparada per a comercialitzar tant a establiments del país com per internet o en fires i esdeveniments internacionals, va apuntar Visa.

Casa Beal ha iniciat la verema de la collita 2012 després que el raïm hagi arribat al seu punt òptim. «Ha arribat a un grau molt bo i per això no hem pogut esperar més», va explicar el propietari de les vinyes. El resultat és «excepcional», va apuntar, i es retroba el vi elaborat el 2007. Aquell «va ser un any molt aromàtic i amb molta complexitat», va afegir l’enòleg del celler.

Aquest any, malgrat alguns cops de calor patits a l’estiu, el raïm ha anat madurant a poc a poc per la qual cosa s’espera que es culli una mica més quantitat que l’any passat, arribant als 3.000 quilos de fruita, va indicar Gironès. El vi d’alçada que per setè any consecutiu cull Casa Beal pertany a la varietat Gewürztraminer, ja que és la que ha demostrat adaptar-se millor al terreny. A més, presenta aromes de poma, litxi i plàtan que «ressalten moltíssim», afirmen els responsables del celler.

D’altra banda, l’inici de la verema va servir per presentar el Cim de Cel 2011, resultat de la collita de l’any passat. Després de passar més de sis mesos reposant en ampolla, aquest vi blanc ja està llest per ser comercialitzat en establiments locals, per internet, en cases de gourmet que s’han interessat pel producte, a turistes que visiten les vinyes o en fires i mostres internacionals. D’aquesta collita se n’han obtingut unes 1.600 ampolles que es venen habitualment a un preu de 50 euros, va recollir l’ANA.

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
PUBLICITAT
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
PUBLICITAT
Enquesta
PUBLICITAT

PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu