La 31a edició del Saló de la Infància i la Joventut d’Andorra incorporarà enguany una experiència cinematogràfica en 7D com a principal novetat. L’esdeveniment se celebrarà del 27 al 30 de desembre a Encamp i del 2 al 4 de gener al Pas de la Casa. El comú instal·larà una cabina exterior que permetrà viure una projecció immersiva de cinc minuts que combina imatge en 3D amb efectes físics i sensorials, com vibracions, aromes, llums, aire, fum, aigua i estímuls tàctils.
“Planteja una experiència cinematogràfica immersiva”, ha assenyalat el conseller de Cultura, Infància i Joventut del Comú d’Encamp, Joan Sans. L’aposta per incorporar noves propostes és, segons el comú, un objectiu recurrent per actualitzar l’oferta del saló. En aquest sentit, el ministre de Turisme, Jordi Torres, ha destacat que “s’ha anat innovant any rere any i s’han sabut trobar tendències que agraden als infants”.
Entre les novetats hi figura la incorporació d’elements vinculats a la intel·ligència artificial. Dos tallers integraran aquesta tecnologia: un vídeocall amb creació de vídeos en 360 graus i un fotocall amb aplicacions d’IA
Entre les novetats d’aquesta edició també hi figura la incorporació d’elements vinculats a la intel·ligència artificial. Dos tallers integraran aquesta tecnologia: un vídeocall amb creació de vídeos en 360 graus i un fotocall amb aplicacions d’IA. Sans ha remarcat que aquesta línia respon a la voluntat d’incloure noves tecnologies, ja presents en edicions anteriors a través de propostes de realitat virtual.
El saló clourà amb dos espectacles familiars, tant a Encamp com al Pas de la Casa. Pel que fa a l’oferta que es manté, Sans ha explicat que continuaran els inflables, l’espai per a nadons —amb nous jocs sensorials—, tallers, animacions itinerants, la zona de realitat virtual i un espai arcade pensat per fomentar el joc intergeneracional. El conseller ha recordat que les enquestes realitzades cada any entre el públic indiquen que moltes activitats funcionen bé i s’han de preservar.
“La programació és molt variada i atractiva. Manualitats, tallers, espais de realitat virtual i espectacles per edats diferents. Aquesta combinació fa l’èxit del saló” – Jordi Torres
“La programació és molt variada i atractiva. Manualitats, tallers, espais de realitat virtual i espectacles per edats diferents. Aquesta combinació fa l’èxit del saló”, ha afirmat Torres. L’objectiu, segons Sans, és que cada infant, jove i família “trobi la seva activitat i el seu moment d’esbarjo complementari de Nadal”.
El saló obrirà cada tarda de 16 a 21 h. L’entrada té un cost de 6 euros, i es mantenen els abonaments per múltiples dies: 20 euros per als quatre dies d’Encamp i 15 euros per als tres del Pas de la Casa. El cost global de l’organització se situa al voltant dels 165.000 euros, una xifra similar a la de l’any passat. Andorra Turisme dona suport a la iniciativa des del 2014 i enguany hi tornarà a col·laborar. Segons Torres, el saló “reforça l’oferta de Nadal i contribueix a projectar la marca Andorra i la sensibilitat envers la infància i la màgia d’aquestes dates”.



