PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra presenta la campanya turística «més potent de la història»

La promoció arribarà a vuit destinacions i la inversió total supera els 3,3 milions d’euros

Per El Periòdic

La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya d’estiu.
La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya d’estiu. | SFGA/JAViladot

Andorra Turisme va presentar ahir «la campanya d’estiu més potent de la seva història, des del punt de vista de la durada, la inversió i de la diversitat i la qualitat dels mitjans a través dels quals es farà la difusió», segons va apuntar el seu director general, Betim Budzaku. Aquesta tindrà el cost total de 3.377.000 milions d’euros, més del doble que l’invertit l’any passat, on la xifra no va arribar al milió i mig, tot i que només es va fer a Espanya i França. En aquesta ocasió, el mercat s’ampliarà també al Regne Unit, Bèlgica, Alemanya, França, Itàlia i els Països Baixos, sumant així un total de vuit destinacions.

Malgrat cobrir diverses zones, els països veïns continuen sent una prioritat. Així, Espanya serà el lloc en el qual més s’invertirà, gastant 1.050.000 euros, destinats en la seva gran majoria a la visibilitat en els mitjans de comunicació més importants de la península. D’altra banda, per França es pagaran 870.000 euros. En aquest sentit, Budzaku va mostrar la seva satisfacció per poder anunciar-se en prestigiosos mitjans gals: «Estem molt contents perquè sempre és difícil, ja que publicitar-se és molt car».

L’objectiu de cara a aquesta nova temporada serà atreure a visitants en un context en el qual les potències europees «tenen un cert proteccionisme i volen incentivar el turisme nacional», segons va afirmar la ministra de Turisme, Verònica Canals. Per aquest motiu, la campanya s’enfoca, sobretot, a vendre el Principat com una destinació segura. És per això que es potenciarà la promoció de totes les possibilitats que s’ofereixen als espais oberts. L’espot es basa en aquesta idea, ja que anima als ciutadans que vulguin canviar d’aires a decidir-se per Andorra, un lloc amb «un dels aires més purs del món».

Entre els principals atractius, s’ha incidit en esdeveniments esportius. En aquest sentit, destaca el Tour de França, que passarà per Andorra els dies 11, 12 i 13 de juliol i actes musicals com l’Andorra Mountain Music en el qual participaran artistes de nivell, segons va apuntar Budzaku. Així, va assegurar que en les pròximes setmanes podran oferir més informació sobre l’esdeveniment.

Durant la presentació, tant la ministra com el director general es van mostrar optimistes, a causa dels antecedents de l’estiu passat. «Fa un any teníem molts dubtes, però vam aconseguir crear un bon posicionament per a l’estiu de 2020», va manifestar Canals. Per part seva, Budzaku va voler valorar els números obtinguts en l’última temporada estival, en la qual es va perdre un 29% dels turistes respecte al 2019: «És un percentatge menor que el de països de competència. Enguany hem de seguir el mateix exemple que l’anterior».

Tot i les bones sensacions de cara a la temporada alta, es continua tenint certes preocupacions marcades per la incertesa que causa la Covid-19. Budzaku va reconèixer que «no podem fer previsions perquè no sabem en quina situació estarem» i creu que «seria absurd posar-se un objectiu fix». I és que les restriccions adoptades pels països veïns van provocar que el turisme d’hivern caigués en picat, «per no dir que va ser catastròfic», tal com va reconèixer Canals. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT