Raül Ferré (Silver Car CS) va finalitzar quart absolut i segon de la categoria en la que ha estat la 13a i última prova del Campionat de França de Muntanya 2022 i 7a prova del Campionat de França de Muntanya 2022 2a Divisió.
Organitzada des de 1905, la Course de Côte de Limonest-Mont Verdun és una de les més antigues de França. Coneguts pilots com Gérard Larousse, Pierre Maublanc, Anne Baverey, Marcel Tarres o Michel Sapin han marcat per sempre la història de la disciplina en aquest traçat.
La Course de Côte de Limonest-Mont Verdun & VHC VHRS es va desenvolupar entre la carretera que uneix Limonest (D92) amb el Col du Verdun D42), i va ser un repte fins i tot pels pilots amb més perícia per tractar-se d’una via lenta i sotragada, amb un traçat total de 2.675 metres, desnivell de 160 metres i pendent de 5,98%. Un total de 172 cotxes, inclosos 29 històrics, 130 voluntaris i milers d’espectadors, van gaudir d’un espectacle digne d’aquesta pujada històrica.
La prova va tenir un total de tres pujades d’entrenament i quatre puntuables, on Ferré va aconseguir colar el seu Silver Car CS als primers llocs, plantant cara als bòlids de pilots amb molta veterània i els de joves que lluiten per pujar al podi. A la primera cursa, Raül Ferré es va ubicar a P3 amb un temps de 1:26,403 a 00:02.32400:00.199 de Fabien Bourgeon (Revolt 3P0) -en P1-.
A la segona mànega, i després de fer realitzat una sèrie de canvis al cotxe, el Jove Pilot ACA va aconseguir situar-se en P2 amb un registre de 2:53,730 a 00:04.847 de Bourgeon que feia seva la P1. Ja a la tercera pujada, Ferré finalitzava en P4 amb un temps de 2:52,867 a 00:04.546 del Revolt 3P0 de Bourgeon. Per tancar el cap de setmana, Ferré i l’equip de mecànics de Silver Car obtenien un set-up del cotxe que en paraules del Jove Pilot ACA : «Estic segur que de tota la temporada aquest ha estat el millor posada en marxa del cotxe».
«A l’última pujada, el set-up va ser perfecte i em vaig sentir més còmode que mai. El Silver està lluitant al límit assolint posicions entre cotxes molt més potents i amb grans equips i fabricants per darrere, estic molt orgullós i agraït de la feina que han fet els mecànics que m’acompanyen». I va afegir: «marxem molt contents de Limonest, finalitzar en P4 absolut i P2 de la categoria al Campionat Francès de Muntanya en un traçat desconegut, és una de les experiències més gratificants després de la de Mont-Dore on vam fer P3».
Classificació Final
1. F. Bourgeon (Revolt 3P0) 2.47.667
2. C. Gudet (Revolt 2P0) a 3.267
3. M. Pernot (Tatuus Formula Master) a 4.268
4. R. Ferré Matas (Silver Car CS) a 4.819
5. C. Lansard (Norma M20 FC) a 7.985
6. M. Cotleur (Norma M20 FC) a 8.144
7. D. Brun (Dallara F302) a 8.571
8. E. Pernot (Norma M20 FC) a 8.637
9. P. Mayeur (Martini MK 62) a 9.411
10. L. Cholley (Dallara F308) a 9.462.