El Periòdic d'Andorra
A l'espera encara de l'esborrany

Afers Socials confirma que el protocol contra agressions al personal no estaria enllestit fins a finals d’any

El ministeri treballa en l’elaboració del document a partir d’una anàlisi iniciada el 2021 i de diverses mesures prèvies ja implantades

El Ministeri d’Afers Socials i Funció Pública té previst disposar al llarg d’aquest any de l’esborrany del protocol de seguretat per prevenir i gestionar agressions externes contra el personal. Així ho ha informat la titular del ministeri, Trini Marín, en una resposta escrita a una bateria de preguntes formulades pel conseller socialdemòcrata Pere Baró, publicada aquest divendres al Butlletí del Consell General.

Segons detalla la ministra, entre els anys 2021 i 2022 l’àrea de Seguretat i Salut en el Treball, en coordinació amb els departaments d’Afers Socials i d’Infància i Adolescència, va iniciar un treball específic centrat en la problemàtica de les agressions externes al personal. El procés es va estructurar en diverses fases: una primera d’anàlisi, una segona d’aplicació i valoració de mesures, i una tercera dedicada a l’elaboració del protocol definitiu, basat en les accions ja implantades.

Durant la fase d’anàlisi, es van dur a terme entrevistes amb diferents àrees dels departaments afectats. El personal exposat va aportar informació sobre els tipus d’agressions que podia patir i que havia patit, fet que va permetre identificar necessitats específiques. Una de les principals va ser la de reforçar la formació. Per aquest motiu, l’any 2022 es van organitzar sessions formatives grupals centrades en l’autocura i la cura dels equips socials, amb l’objectiu de dotar el personal de recursos per gestionar millor situacions d’estrès i agressivitat.

L’any següent, el 2023, l’àrea de Seguretat i Salut en el Treball va mantenir reunions específiques amb l’àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència per analitzar casos recents, fer-ne una avaluació detallada i recollir demandes concretes. En paral·lel, entre el 2023 i el 2024, l’àrea de Seguretat d’Edificis va començar a implementar mesures preventives físiques com la instal·lació de botons de seguretat, càmeres de videovigilància, control d’accés des de recepció, enregistrament de trucades i l’adequació dels espais d’entrevista, entre d’altres.

Amb l’experiència acumulada i les propostes recollides durant les fases anteriors, s’està treballant actualment en la redacció del protocol, amb l’objectiu que reculli una actuació integral i efectiva. D’altra banda, en la mateixa resposta, la ministra ha informat que el nou cap de l’àrea d’Atenció a les Persones i les Famílies, adscrit al Departament d’Afers Socials, s’incorporarà oficialment al càrrec el pròxim 13 de maig.

Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu