Andorra Telecom ha detectat un intent de suplantació d’identitat a través de les xarxes socials mitjançant un missatge fraudulent que utilitza de manera il·legítima el nom de la companyia. Segons ha informat l’empresa, ja s’han activat les mesures tècniques per desactivar l’amenaça i minimitzar-ne la difusió.
El missatge enganyós ofereix suposadament un telèfon intel·ligent d’alta gamma “pagant només una petita part del seu valor”. L’autor afirma que la seva germana treballa a Andorra Telecom i que, gràcies a un “programa especial de fidelització”, es pot accedir a una oferta exclusiva. També assegura haver rebut un dispositiu de 256 GB, pel qual només ha pagat dos euros en concepte d’enviament.
Per fer creïble l’estafa, el missatge inclou un enllaç que redirigeix a un formulari a omplir, amb la promesa que el tràmit “només porta 30 segons”. Finalment, s’anima el receptor a compartir la promoció amb altres persones, contribuint així a la propagació del frau.
Andorra Telecom adverteix la ciutadania que no ha impulsat cap campanya similar i recomana no clicar cap enllaç ni seguir les instruccions del missatge. L’empresa recorda la importància de verificar sempre l’origen de les comunicacions i de desconfiar de promocions que semblin massa bones per ser veritat.