el Pla Estratègic del Turisme de Compres s’iniciarà amb un estudi que diagnosticarà el sector comercial i la competitivitat del mateix amb l’objectiu d’impulsar la captació del turisme de compres i canviar-ne la tendència a la baixa dels darrers anys. Un altre dels objectius és que s’aporti valor al rol i a les polítiques de les administracions per fomentar l’activitat comercial així com eines d’especialització i innovació i suport als comerciants, empresaris i als nous emprenedors. Així ho va remarcar ahir el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, durant la presentació del pla en la reunió de cònsols.
Tanmateix, es va destacar que el desenvolupament d’aquest pla estratègic passa per la millora en àrees com la comunicació de l’oferta, la diversificació de productes i marques, o l’embelliment dels carrers, així com fer una anàlisi de les diferents zones comercials per augmentar la seva competitivitat. Aquestes millores, seran fruit de la comparació de la situació actual del sector comercial a Andorra amb altres zones comercials d’èxit.
L’estudi el desenvoluparan dues empreses: Intueri, que s’encarregarà de la primera part centrada en la diagnosi i el treball de camp, i Cushman & Wakefield, que marcarà posteriorment l’estratègia d’implementació d’accions de millora a curt, mitjà i llarg termini. Els resultats es donaran a conèixer a finals del primer trimestre del 2016.