El consell d’administració de Capesa, la companyia gestora del servei d’aigües d’Escaldes-Engordany, va definir fa unes setmanes el gest comercial que durien a terme per compensar els danys que van patir els abonats arrel del talls de subministrament d’aigües del passat mes de juliol. El president, Eduard López, va comentar que l’acció de Capesa serà oferir als clients una rebaixa del 33% sobre la factura del mes d’octubre, és a dir, la que recull el consum dels mesos de juliol, agost i setembre.
López Mirmi va explicar que la reducció de l’import del rebut respon a un «gest de solidaritat» i va insistir, un cop més, en què el fet de tirar endavant una acció com aquesta no porta implícit «l’atribució de culpa per part nostre dels talls que van succeir el passat juliol. El que va passar va ser absolutament excepcional». El responsable, també, va apuntar que «en principi, aquesta mesura de realitzar una rebaixa en la factura pels abonats agreujats s’aplicarà només a l’octubre, però no descartem seguir algunes converses i no tanquem cap porta a aplicar altres facilitats. Evidentment, dependrà molt dels casos,però estem oberts a continuar amb el diàleg. Hi poden haver casos particulars que mereixin més converses, per què no».
El president de Capesa va reconèixer que aquest gest comercial «ens representen bastants diners i ens suposa molta despesa. Parlem de quantitats que s’apropen a les tres xifres» i va exposar que la factura s’estructurarà com a un rebut normal, amb un apunt més en la part inferior on s’explicarà que s’aplica aquesta rebaixa del 33% de forma lineal –és a dir, de manera uniforme sigui quin sigui el consum– i que es tracta d’un gest comercial com a solidaritat pels possibles greuges que hagin pogut provocar els talls d’aigua. Aquesta factura s’enviarà als abonats juntament amb una carta explicativa on els responsables de la companyia d’aigües indicaran, a grans trets, que fan un gest comercial envers als afectats però que, en cap cas, aquesta iniciativa respon a una adjudicació de culpa.
Una vintena de queixes/ El president de Capesa va indicar que, hores d’ara, han rebut reclamacions d’una vintena d’usuaris i que es respondran «de forma individual i s’atendran una a una». En aquest sentit, López Mirmi va explicar que la Unió Hotelera d’Andorra (UHA) va remetre una carta a Capesa on exposaven les incidències que havien patit els associats i detallaven les pèrdues econòmiques provocades pels talls de subministrament d’aigua: «En aquesta carta, sense anomenar cap titular, ens van dir que l’impacte econòmic provocat a aquests establiments pujava a més de 124.000 euros i que la quantitat no estava encara tancada. No aportaven ni un sol document, ni una prova, ni una sola factura ni especificaven el tipus de greuge».
A més, segons va ampliar Eduard López, en aquesta carta «la UHA ens proposava algunes mesures compensatòries que hauríem d’aplicar. En la resposta vaig comunicar a l’Òscar Julián, el director de la Unió Hotelera, que estudiaríem les seves peticions i que faríem un gest comercial, un acte de solidaritat a nivell global, i que ens semblava la millor sol·lució».
López Mirmi, en aquest sentit, va argumentar que per això van decidir, un cop calculat, fer la rebaixa del 33% perquè «ens semblava una bona decisió, ja que el 33% correspon a un terç del consum i al fatídic mes de juliol».
Tot i aquesta rebaixa, el responsable de Capesa va aventurar que «segur que no tothom acabarà content amb aquest gest comercial i haurà gent a la que li sembli poc».