La presidenta d’Agents i Gestors Immobiliaris d’Andorra (AGIA), Antònia Sevé, va explicar ahir que durant el primer trimestre del 2016, el sector immobiliari manté l’augment al voltant del 4,5% amb el què va tancar l’anterior exercici. «En el tema de compravenda estem igual, entre un 4,5 i un 5%, i s’ha de tenir en compte que tenir l’Euribor a zero ajuda bastant».
Pel que fa al lloguer, Sevé va apuntar que havia pujat, però que «ara, el mercat està una mica aturat».Va reconèixer que hi ha més demanda que oferta, sobretot a les parròquies centrals, i de pisos «de tres i quatre habitacions, que no en tenim».
La presidenta de l’AGIA va indicar que, degut a la crisi, la gent retorna a les parròquies centrals perquè veuen que, tot i que els lloguers siguin més cars que a les parròquies altes, acaba sortint més a compte. Finalment va reconèixer que, de moment, manquen construccions de luxe per poder retenir al resident passiu, tot i que la directora de l’AGIA, Ingrid Gómez-Landero, va afegir que «qui busca luxe a Andorra, vol més especificitat i singularitat que la privacitat».
Les dues dirigents van realitzar aquestes declaracions durant la presentació del SIMA (Simposi intern de màrqueting d’Andorra) que celebra el 26 de maig la seva quarta edició i que, enguany, tindrà el màrqueting immobiliari com a eix vertebrador.
Sevé va afirmar que cites com aquesta ajuden a «donar les eines per poder aprendre i poder-nos ajudar, ja que ara estem començant a remuntar en el sector immobiliari, un sector molt tocat per la crisi».
Fernando Blanco, responsable d’Altaveu i impulsor del SIMA, va apuntar que «el sector immobiliari és una peça clau de l’economia del país» i que l’havien escollit per la seva amplitud i oportunitats.
La gran novetat d’aquesta quarta edició del simposi és que s’ha donat el salt i han recollit totes les xerrades, vuit, en una sola jornada. La primera de les ponències, que anirà de 10.15 a 11.15 del matí, girarà al voltant del «sector emergent» dels apartaments turístics. La següent, serà sobre la sostenibilitat energètica com a oportunitat de negoci –en sentit d’inversió– i anirà a càrrec de Jordi Llovera, director d’innovació d’Enginesa, i guanyador del primer premi d’eficiència energètica per la rehabilitació de l’edifici Aconcagua. Les altres xerrades recolliran la motivació de les noves tendències en promoció immobiliària –a càrrec de la workshop d’Idealista, Raquel Ojeda–, el coaching immobiliari i la configuració de zones comercials, on els ponents seran María Segarra, la directora d’Interui Consulting i assessora turística del Govern, i el director de la zona Vivand, Paco Delgado.