Els carrers comercials d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany han viscut un dels caps de setmana més intensos de l’any coincidint amb el Pont de la Puríssima, el qual enguany ha allargat l’afluència fins aquest dilluns 8 de desembre. La combinació de la campanya de Nadal, les primeres jornades d’esquí i el bon temps ha omplert les principals artèries del país, especialment les avingudes Meritxell i Carlemany, on les aglomeracions han estat constants.
Entre els comerciants, el balanç és majoritàriament positiu, tot i que amb matisos segons la zona. A l’avinguda Meritxell, una treballadora d’una botiga tèxtil explica que el pont ha estat un impuls important. “Hi ha hagut molta gent i ha anat molt bé. Sempre pot anar millor, però tant de bo la resta del mes segueixi igual”, ha comentat, assegurant que han rebut sobretot clients catalans i valencians i valorant que l’obertura de pistes d’esquí “ha ajudat a animar l’ambient”.
Una comerciant de l’avinguda Carlemany apunta que l’obertura de pistes “ha ajudat a animar l’ambient”
Per altra banda, un responsable d’un establiment d’electrònica de la mateixa avinguda es mostra encara més satisfet. “Ha anat molt bé. Estem molt contents. Ens esperàvem gent pel pont, però ha anat millor del que pensàvem”, ha celebrat. Tot i l’èxit, ha admès que serà difícil repetir un cap de setmana així. “Un altre com aquest costa de veure, era un pont llarg. Tot i això, esperem que segueixi venint molta gent”.

A pocs metres de les avingudes principals, la percepció canvia. En una botiga de roba del carrer Bonaventura Riberaygua, una treballadora reconeix que, tot i el moviment, el resultat no ha complert del tot les previsions. “Teníem les expectatives molt altes i ha anat força bé, però potser no tant com esperàvem. Hem venut molt comparat amb altres caps de setmana, sí, però no el que teníem al cap. Potser vam ser massa ambiciosos”, ha reflexionat. La dependenta també ha apuntat a la ubicació com un possible factor. “Som al centre, però no en la millor zona, que seria Carlemany i Meritxell. Tot i així, fa anys que hi som i continuem lluitant”.
“Teníem les expectatives molt altes i ha anat força bé, però potser no tant com esperàvem” – Venedora al carrer Bonaventura Riberaygua
Tot i les diferències entre eixos comercials, el Pont de la Puríssima ha servit com a termòmetre de cara a la campanya de Nadal. En aquest sentit, les botigues esperen que l’ambient festiu, l’obertura progressiva de les estacions d’esquí i l’arribada de més turistes durant les pròximes setmanes consolidin un desembre fort. “Aquest era un cap de setmana important, però confiem que els següents també tinguin una afluència similar”, comenten des d’un establiment tèxtil.



