la Fira d’Andorra la Vella, un dels esdeveniments més importants del país, torna enguany a la normalitat després de la pandèmia en una 43a edició plena de novetats centrades en la innovació, el món digital i les ciutats intel·ligents. Així doncs, una vintena d’expositors destinats a aquesta temàtica se situaran a la carpa comercial de l’envelat de la fira, que en total encabirà 170 estands en un espai de 10.000 metres quadrats. La cònsol major de la capital, Conxita Marsol, va valorar ahir durant la presentació als mitjans que el sector de l’automòbil «és una part molt important perquè la fira tingui més ressò» i, d’aquesta manera, «representa un 50% de l’espai». En aquest sentit, Marsol va assegurar que aquest any hi ha hagut una demanda molt elevada d’expositors, que fins i tot ha provocat que hi hagi llista d’espera. «És una demostració de la importància que la fira té a escala nacional», va indicar.
Paral·lelament, i seguint amb la temàtica d’aquesta edició, l’estand del Comú d’Andorra la Vella ofereix aquest any una experiència immersiva de realitat virtual amb ulleres 3D, que portarà els interessats a «fer un viatge per una Andorra la Vella imaginària», va assenyalar la cònsol major.
Per la seva banda, les 50 associacions que hi participen també tenen un lloc reservat a la fira perquè puguin «tenir una presa de contacte amb la ciutadania, crear sinergies i establir vincles» a través de 36 estands interiors, va remarcar la consellera de Desenvolupament Estratègic i Comercial i de Projectes Participatius, Meritxell López, que alhora va explicar que amb l’objectiu de potenciar la zona exterior es realitzaran propostes com activitats, tallers, classes de fitness o danses de diferents cultures durant els tres dies. «És una zona que ja té atractiu i que cada cop va més gent», va reforçar Marsol.
També hi haurà el tradicional mercat artesanal a la zona del passeig del riu, on uns 50 paradistes oferiran els seus productes.
Com a novetat, s’ha programat un cicle de xerrades divulgatives, segons López per «dotar la fira de dinamisme i contingut», que giraran entorn del món digital i la smart city. Durà el nom d’Àgora 3.0 i comptarà amb la participació de conferenciants de diferents empreses i institucions del país, com FEDA o la Universitat d’Andorra.
La inversió que ha destinat el Comú d’Andorra la Vella per aquesta 43a edició ha estat d’uns 400.000 euros, i s’espera que assisteixin aproximadament 70.000 persones, una xifra similar a anys anteriors. En aquesta línia, la consellera de Desenvolupament Estratègic i Comercial i de Projectes Participatius va informar que hi haurà propostes «per a tots els públics», de tal manera que tothom pugui trobar una activitat que li pugui interessar.
Concretament, l’esdeveniment se celebrarà el 21, 22 i 23 d’octubre per no coincidir amb el pont de Tot Sants i, d’aquesta manera, deixar l’aparcament del parc Central disponible per als turistes, ja que «s’espera molta afluència durant aquests dies», va avançar la cònsol major de la capital.