L’agència Nacional de Ciberseguretat d’Andorra (AND-AD) va impulsar una formalització d’un protocol per gestionar la gestió d’indecents relacionats amb seguretat eficientment. Govern va informar que l’entesa s’ha signat amb Andorra Telecom i la Policia, i formalitza uns mecanismes que fins a la data ja es portaven a terme.
El protocol, doncs, estableix els mecanismes que cal seguir quan es rebi una notificació sobre un incident. En cas que apliqui la gestió conjunta de l’incident per dues parts, es registrarà la informació reportada i s’establirà una prioritat en cas d’iniciar-se posteriorment les accions per a la resolució de l’incident.
En el context de la societat actual, posen en relleu la importància de la prevenció i conscienciació en matèria de ciberseguretat, tant per les entitats com per la ciutadania, tenint com a objectiu extremar les preocupacions i emprendre hàbits segurs a l’hora d’utilitzar la tecnologia, ja que sempre es preservarà la petjada digital.
Des de Govern recorden que l’Agència Nacional de Ciberseguretat té la competència de garantir la ciberseguretat al Principat, a més de protegir la seguretat pública en ciberespai, combatent els delictes en matèria de seguretat de les xarxes i els diferents sistemes d’informació, prevenint-los.
Cal destacar que també s’indica que l’ANC-AD també és el punt de referència generador de confiança digital per a les entitats de les administracions públiques i entitats privades, especialment per als sectors estratègics representats per les entitats proveïdores dels serveis essencials més importants.
Per últim, es destaca que l’agència coopera en l’àmbit nacional i internacional en tot el que sigui necessari per a la seguretat de les xarxes i els sistemes d’informació.
Últims ciberatacs/ Va ser el passat dia 27 d’agost quan Andorra Telecom va patir un incident de seguretat en la plataforma de la seva aplicació per a mòbils i tauletes. El 25% dels seus usuaris va rebre un missatge sospitós que instava a un canvi de contrasenya a l’app. La companyia de telecomunicacions, però, de seguida va prendre mesures per a aturar l’accés a l’aplicació. Així doncs, l’equip va treballar per a resoldre el problema, i assegurar-se que la plataforma compleix amb estàndards de seguretat. L’operadora va atendre les necessitats dels usuaris des del servei d’atenció al públic.
Per altra banda, fa uns mesos diversos usuaris van rebre un SMS de MoraBanc on també era una estafa, i aquests van notificar per les seves xarxes socials que les persones que havien rebut el correu no entressin.