Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

L’Andorra Shopping Festival vol superar el mig milió de visitants

Andorra Turisme destinarà 750.000 euros a la campanya de promoció als països veïns

Entre el 29 d’octubre i el 14 de novembre el país torna a viure una nova edició de l’Andorra Shopping Festival, un esdeveniment amb el qual es vol atreure visitants aprofitant també els diferents ponts festius a França i Espanya i incidint en el concepte de les compres. Tal com va posar en relleu la directora de màrqueting i comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, es tracta d’una «campanya ambiciosa» per a la qual es destinen 750.000 euros. Tot i la dificultat de fer estimacions després de l’impacte més dur de la Covid-19, el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, va posar en relleu que el 2013 es va tancar el mes de novembre amb 470.000 visitants i en la darrera edició de l’Andorra Shopping Festival es va aconseguir arribar als 540.000, per tant estarien «satisfets» si es poguessin assolir aquestes xifres, tot i que també va fer notar el bon funcionament que ha tingut el passat pont del Pilar, que ha superat les previsions inicials.

Tal com va comentar Pedra, amb aquesta campanya es vol captar turistes aprofitant els ponts de Tots Sants, de l’Almudena, de l’armistici i també les vacances escolars a França. Per això els àmbits d’acció de la campanya se centren a Catalunya, València, l’Aragó i Madrid, i a França a Occitània, amb un especial reforç a Tolosa i Perpinyà. De fet, la difusió ja ha començat i a banda de xarxes socials o altres plataformes i mitjans de comunicació a les dues ciutats franceses també es fan servir opis. De fet, d’aquests 750.000 euros el 67% es destina a comunicació i el 33% a les activitats que s’han programat.

Actuacions musicals, espectacles infantils, sortejos o gastronomia seran les activitats complementàries que s’han preparat per complementar l’experiència de compres dels visitants. D’aquesta manera, dues de les novetats seran els photocalls centrats en la tecnologia amb Cubit que constaran de cinc cubs amb llums en què els visitants es podran fer fotografies i viralitzar la seva experiència de compres al país. Una altra novetat serà l’actuació dels vuit millors grafiters que han pres part en la lliga nacional espanyola de grafiti i dos artistes andorrans que pintaran murals, segurament a la zona de Riberaygua i Travesseres, centrats en la pel·lícula Eternals de Marvel.

Pel que fa a la gastronomia, arriba la quinzena edició de l’Andorra a taula que compta amb la participació de 32 restaurants. De fet, Pedra va manifestar que el segon aspecte més ben valorat de l’Andorra Shopping Festival és la gastronomia.

A més, hi haurà la mostra de productes artesans i agrícoles a illa Carlemany; l’exposició de fotografies de National Geographic al Pas de la Casa; la mostra La màgia de Disney a Escaldes-Engordany i la marató fotogràfica a Andorra la Vella. Al Pas de la Casa hi haurà un sorteig per un regal valorat en 4.500 euros en el que es participarà per compres superiors a 50 euros i també hi haurà descomptes per a benzina i empreses com Vallnord o Caldea també faran promocions durant el festival de compres.
Pedra va incidir en el fet que aquesta acció vol «tocar tots els públics» i també va voler remarcar la bona valoració que té entre els visitants any rere any. A més, el microsite que s’ha dissenyat a la pàgina web d’Andorra Turisme inclou aquest any un chatbot per donar solucions adaptades als visitants.

Taxa turística/ Qüestionat sobre l’entrada en vigor de la taxa turística, el ministre de Turisme va manifestar que s’han fet «moltes reunions» amb el sector i va remarcar que la previsió que se’ls ha traslladat des del ministeri és que es pugui aplicar ja la primavera de l’any que ve, «tot i que s’està negociant» que es prorrogui a l’estiu. De totes maneres, des del Govern no es voldria «anar més enllà» del mes de setembre perquè aquesta taxa pogués estar en plena vigència durant la temporada d’hivern.
Per últim, i pel que fa al festival de música que es farà a l’hivern com a continuïtat de l’Andorra Mountain Music, el ministre va reiterar que se celebrarà els caps de setmana del febrer amb la vocació d’allargar les estades dels turistes. Així, va incidir que el ministeri té dues línies d’actuació, una encaminada a allargar les estades dels visitants i que, per tant, la despesa s’incrementi, i l’altra destinada a fer arribar visitants en èpoques de més baixa afluència al Principat. 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu