És un bireactor model Cessna Citation II, un avió amb una autonomia de quatre hores o quatre hores i mitja –depenent de la meteorologia–, i que pot volar a més de 700km/h, per damunt fins i tot de les altituds dels avions comercials. És a dir, no és una joguina.
És una màquina testada i preparada, però que de moment el que necessita és clients. Manel Campos, director de l’empresa TSA, parla d’entre 200 i 250 hores de vol anuals «per ser viables», i d’una llista en l’actualitat d’una quinzena de persones que s’han interessat per viatjar-hi. Però només, de moment, són demandes, la majoria d’Andorra però també d’altres llocs del Pirineu, i encara que des de l’empresa –«100% andorrana», afirma Campos– afirmen que el seu client potencial no té un perfil eminenment d’empresari i persona de negocis, els preus s’ho semblen. I si no, una prova: 300 euros un viatge a Madrid, tot depenent de les taxes de l’aeroport o «dels serveis complementaris que demani el passatger». O un altre: «Un vol per a vuit persones a les Illes Balears, entre 2.500 i 3.000 euros». Això sí, els trajectes s’acurten respecte a l’aviació comercial, entre altres coses perquè no és el mateix sortir de Barcelona o Tolosa i haver d’anar-hi fins allà, a fer-ho des de l’aeroport Andorra-La Seu. «Suposa un gran estalvi de temps, de desplaçaments i d’esperes», assegura Campos.
Des de TSA consideren que l’estudi de mercat que han realitzat confirma la necessitat del servei. Per demanar places de viatge, es pot fer a la carta a través del web de TSA (www.tsa.ad, «en breu operatiu», afirma Campos), o pel correu electrònic tsa@tsa.ad, on sí que es poden enviar les peticions.