L’estació d’esquí de les valls d’orient ha vist com els seus ingressos han estat al voltant d’un 4,5% superiors als percebuts la temporada passada malgrat el descens, en un 49%, del mercat rus. Aquesta xifra duplica les pèssimes previsions que l’empresa havia anticipat abans de l’inici d’una temporada que s’ha vist compensada per l’increment d’esquiadors espanyols i britànics, segons va exposar la directora general de Grandvalira, Núria Tarré, a la roda de premsa convocada ahir per presentar «uns resultats satisfactoris» i en consonància «amb l’esforç i recursos dedicats» a l’atracció de clients.
L’estació va acollir durant la temporada clausurada més d’1,6 milions d’esquiadors, augmentant la venda de forfets fins al 3%, malgrat certs entrebancs que només van permetre obrir les instal·lacions al públic 129 dies, un 10% menys de jornades del que es pretenia. El major obstacle, a més de les inclemències meteorològiques, va ser el tancament dels accessos amb França. En aquest sentit, Tarré va insistir en la voluntat de col·laborar amb el Govern en l’empresa de mesures per evitar el tall fronterer, una mesura que «beneficiaria tot el país».
Si bé «petits mercats com l’isrelià, polonès, suec o brasiler» van tenir un bon comportament, Grandvalira seguirà esmerçant-se en l’atracció del turisme francès, un sector que a diferència de l’espanyol, que ha crescut un 17%, se’ls segueix resistint.