L’atenció telefònica del Govern (875 700), operativa ininterrompudament des de les 08.00 a les 20.00 hores, s’ha consolidat com un dels principals canals d’interacció amb la ciutadania. Així ho destaquen les dades recollides els darrers mesos, des que a l’agost es va posar en marxa el nou servei ampliat. Per això, des de la millora contínua del servei, actualment dues de cada tres trucades es resolen directament en el primer contacte, sense necessitat de transferències ni seguiments posteriors. Aquesta eficiència, que representa un 63% de resolucions en primera instància, reflecteix l’esforç per oferir “una atenció resolutiva, propera i de qualitat”.
De forma que el servei rep una mitjana de 8.000 trucades mensuals, fet que evidencia una accessibilitat òptima per adaptar-se a les necessitats de la població, tant en horari laboral com fora d’aquest. A més, arran del monitoratge de les temàtiques de les trucades, s’ha implementat una formació específica als agents telefònics per tal de “dotar-los de coneixements transversals i eines digitals que els permeten oferir respostes precises des del primer moment”.
Tràmit de recurs administratiu simplificat
En el marc de la millora continuada dels tràmits disponibles al web de tramits.ad, el Govern també informa que s’ha implementat un nou tràmit simplificat per millorar l’eficiència i agilitzar la gestió administrativa. A partir d’ara, tots els recursos administratius que es vulguin presentar davant de l’Administració es podran fer de forma telemàtica a través d’un sol canal. De manera que es passa de tenir disponible quatre tràmits a un únic tràmit agrupat sota el nom de recurs administratiu.
Aquest nou tràmit inclou els següents recursos: recurs tributari (CTT), recurs d’urbanisme (CTU), recurs d’accés a la informació pública (CNAAD) i recurs general, que inclou la resta (Gabinet Jurídic). Cal fer saber que, tot i agrupar els quatre recursos en un únic formulari, cada departament o comissió només rebrà i gestionarà els recursos que li siguin propis, sense rebre els recursos d’altres departaments o comissions.