Search
Close this search box.
Agències
30a edició

El Saló de la Infància aposta per la Realitat Virtual i una ambientació immersiva

Encamp i el Pas de la Casa acullen activitats, tallers i novetats tecnològiques per a infants i famílies durant les festes de Nadal

El Saló de la Infància i Joventut torna a Encamp per celebrar la seva trentena edició amb novetats destacades i una àmplia oferta d’activitats pensada per a infants i joves. L’esdeveniment, que tindrà lloc al Complex Esportiu d’Encamp del 27 al 30 de desembre i al Centre Esportiu del Pas de la Casa del 2 al 4 de gener, incorpora millores en l’ambientació dels espais per oferir una experiència més immersiva i actualitzada.

El conseller de Cultura, Infància i Joventut, Joan Sans, ha explicat que enguany s’ha fet un esforç especial per separar millor els espais temàtics i renovar les propostes tecnològiques. “Hem actualitzat tota l’oferta perquè el sector del videojoc evoluciona molt ràpidament i cal estar al dia per atraure els joves”, ha afirmat Sans. Aquestes millores s’han reflectit en un pressupost total de 164.000 euros, un increment de 10.000 euros respecte a l’any passat, destinat sobretot a l’actualització de les activitats i a potenciar l’ambientació per fer l’experiència encara més immersiva.

L’oferta inclou activitats per a totes les edats, des dels més petits fins als joves. Els infants podran gaudir de jocs inflables, llits elàstics i circuits d’equilibri, mentre que a l’espai destinat als més petits s’hi treballarà la psicomotricitat amb propostes com piscines de boles, tobogans, ludoteca i mòduls d’escuma. La zona multimèdia, una de les més esperades, oferirà ulleres de realitat virtual, estructures multipantalla per PlayStation 5, simuladors de conducció i una zona arcade renovada, a més de jocs interactius amb Nintendo Switch, pensats per fomentar la interacció entre pares i fills. Sans ha destacat que enguany s’han “separat millor els espais temàtics per oferir una experiència més immersiva” i que les activitats estan adaptades a les diferents franges d’edat.

Un any més, Andorra Turisme col·labora amb l’esdeveniment, com ho fa des del 2014. El ministre de Turisme, Jordi Torres, ha destacat la importància del saló com a referent per a les famílies: “Ja són trenta anys i molts recordem les bones estones passades durant la infància”. L’objectiu del Comú és superar les xifres d’assistència de l’any passat, quan es van registrar una mitjana de 800 entrades diàries entre Encamp i el Pas de la Casa. “Ens agradaria assolir la xifra dels 1.000 visitants diaris”, ha afirmat Sans, qui també ha ressaltat que la combinació de residents i turistes serà clau per assolir aquest objectiu. En aquest sentit, Torres ha avançat que “les previsions turístiques per a aquest Nadal són similars a les de l’any anterior”, fet que podria contribuir a l’èxit del saló.

Comparteix
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu